:: Sommarlängtan ::

Den här bilden har jag lagt på datorns skrivbord, en foto jag tog när vi var på Ven och firade vår bröllopsdag i september. Den påminner så underbart om sommar, sol, vågskvalp och måsskrik. Allt som jag förknippar med sommar. Snart är vi där igen, fast först skall vi njuuuuta av våren, som faktiskt har kommit :)

Det bästa vårtecknet av alla är faktiskt min födelsedag! När jag var liten (och hade mååånga konstiga idéer om min omvärld) trodde jag att alla fyllde år den 5 april. Det var ju en sån rolig och speciell dag ;) Jag blev dock snabbt varse om att mina nära fyllde år på andra dagar. Jag trodde även att Skåne låg i Kina, att alla hade ett födelsemärke precis på den plats som jag hade ett ovanför naveln, att folk som pratade andra språk översatte det till begriplig svenska i sitt huvud.

Jag trodde även att det fanns lika många solar som det visades på väderkartan. Detta frågade jag faktiskt min lärarinna om, tror jag gick i årskurs 3 eller 4. Jag frågade om det fanns fler solar (med antalet på väderkartan i syfte). Hon trodde nog att jag hade ett vidare syfte (smickrande!) och tänkte på hela universum och svaret blev Ja! Så jag trodde ett bra tag på att vi hade en sol som lyste i Strömstad och en annan i Göteborg =)


Kommentarer
Postat av: Anna K

Åhh ljuvliga Linda. Jag tror att det finns en speciell sol som bara lyser över dig :-)



Kram

2010-03-08 @ 10:05:42
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: Linnea

Hihi, vilka härliga tankar :) Jag ska nog också byta till en somrig skrivbordsbild. Det är egentligen makens dator men sen min gick sönder har jag tagit över denna - så det är hög tid att jag gör den lite mer personlig :P

2010-03-08 @ 13:09:57
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Ensamma mamman

Men va mycket härliga och mysiga tankar du hade. Och va roligt att du kommer ihåg dom. Barn är verkligen fantastiska. Vilken fantasi och vilka otroliga tankar. Kram

2010-03-10 @ 09:05:52
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Mathilde

Åh vilken underbar bild! Jag bara suuuger i mig sommarkänsla! Det är verkligen sommar. Blå himmel, blått hav, båtar. Åh vad jag längtar!

Och vilka härliga tankar, hihi. Vad gulligt. Klart man tror att det finns flera solar när det är flera på kartan :)

Kram på dig!

2010-03-11 @ 08:22:39
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Fia

Du är sjukt söt, vet du det?? ♥♥♥



Och jag håller med Anna, det finns definitivt en speciell sol som lyser över dig. :)

2010-03-11 @ 12:48:18
URL: http://scrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0