:: Veckans skiss! ::

Duktiga Vibeke har gjort Veckans skiss, som jag tolkat så här.

:: Lila och orange blomkål ::

Mina föräldrar har varit på besök i helgen och i lördags var vi på Äpplemarknaden i Kivik tillsammans med Sebastians föräldrar. En mysig tillställning med MASSOR av människor. Äpplen fanns där såklart i alla former, men det som vi köpte med oss hem var grönsaker av olika slag. Det mest iögonfallande var lila och orange blomkål, tjejen som sålde dem berättade att blomkålen var korsbefruktad med rödbetor och morot. Spännande!

Fler bilder kommer, det är ett löfte ;)

:: Måste ses! ::

Många har säkert redan sett den, men för er som inte gjort det ännu... denna är bara FÖR bra för att missas. Helt underbar!!

:: "vill ha"-lista ::

Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt består min "vill ha"-lista av en massa DYYYYRA saker.

Nespresso Citiz&Milk D120

Apple Ipod Nano 8GB (5th Generation med fm-radio) - jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag tycker bäst om bara!! Turkos eller orange?

En svart Samsung NC10

Iphone 3GS

Drömma får man =))

:: Färgutmaning ::

Igår hade vi färgutmaning på Swe Scrapbook med dessa härliga färgerna som skulle finnas med på layouten.

:: Bröllopsdag på Ven ::

Vi firade vår första bröllopsdag på vackra Ven. Vi tog den tidiga båten denna otroligt vackra söndagsmorgon. Vi hyrde tandemcykel, en annorlunda men skojig upplevelse. Vi cyklade runt ön och pausade lite här och var med besök på museum, hamnpromenad, spabesök och fikastunder.

Kärleksstigen heter denna överväxta led, så passande ♥

Vi besökte Tycho Brahe-museet, promenerade runt i den vackra trädgården och tittade ner i observatoriet Stjerneborg.

Vi fikade på Hvens getost och där träffade vi på världens keligaste katt som totalt smälte mitt hjärta.

Efter en ordentlig kelstund smög han ut i det slagna sädesfältet och stod och spanade....

....och mitt i fotosessionen fick kissen syn på något och försvann ur bild ;)

Och till sist ett foto till min pappa som är gammal televerkare. Vad sägs om denna något invarderade telefonkiosk? =)

:: Vår andra filur ::

:: Veckans skiss ::

Veckans skiss idag med vår ena filur.

:: 1-årig bröllopsdag ::

Idag firar vi 1-årig bröllopsdag ♥ Det känns helt fantastiskt! Dagen tänker vi fira genom att åka till Ven där vi tänker upptäcka ön på cykel och gå på spa.

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

:: Teknikutmaning på Swe Scrapbook ::

Idag har vi liftat oss själva på Swe Scrapbook. Jag valde att lifta den här layouten:

Och så här blev resultatet:

:: En magisk morgon ::

Min layout efter tisdagens tema på Swe Scrapbook som handlade om semester enligt familjen. Jag bad Sebastian välja ut ett foto som symboliserade en upplevelse han ville minnas från den här sommaren, och han valde då detta foto. Det är taget i slutet av augusti då vi vandrade på Skåneleden över en helg och övernattade i tält. Klockan sex på morgonen fick uppleva en fantastisk soluppgång med fält nedanför oss som var täckta med morgondimma. Det var så vackert, en magisk upplevelse.

Ny skiss uppe idag!

:: *snyft* ::

:: Spotify is da shit ::

Spotify är för jäkla bra, nu kan man lyssna på musik som inte släppts ännu...

(Detta album av Maia Hirasawa släpptes i mars i år dock ;)

:: Mitt första alster på Swe Scrapbook ::

Idag visades mitt första alster för Swe Scrapbook :)

Idag hade vi tema Familjen och vad de är bra på. Min närmaste familj är ju Sebastian och jag valde att tolka utmaningen genom att fokusera på en egenskap hos Sebastian som jag älskar.

"Du har så många fina egenskapr som gör dig till den du är, men en av dem som jag skattar högst, är att du ger mig trygghet."

:: Veckans skiss ::

Dags att tolka veckans skiss, ni hänger väl på?

:: Redigering pågår ::

Jag sitter och fixar med bröllopsfoton, så mycket kärlek ♥

:: Äntligen min ::

Den här lilla rosa skönheten är äntligen min!! Jag passade på nu när Scrappakalja har 30% på allt pga nedläggning. Nu skall här skapas BIA-projekt till höger och vänster.

För som inte är invigd i BIA-världen. BIA står för Bind-it-All och med denna kan man binda egna album och små minialbum eller anteckningsböcker med spiralryggar. Se t.ex här eller här.

:: Ett år sen ::

För ett år sedan var jag mitt uppe i min fantastiska möhippa som finaste vännerna ordnade för mig, tänk att ett år går så snabbt! :)

:: Vänner på besök ::

I torsdags kom två fina vänner, Matilda och Kate, på besök för en kväll som gick i pysslets tecken Efter en god middag med fisksoppa gjorde vi vårt bästa att fylla vårt matsalsbord med scrapsaker. När kvällen var slut hade vi lyckats rätt så bra, här har vi dock precis börjat ;)

Tack för en trevlig kväll tjejer!!

:: Fotografering ::

I lördags fick jag följa med fantastiskt duktiga Jenny Sandberg när hon fotograferade ett bröllop i Helsingborg, och assisterade med kameraväskor och objektiv =) Det var så kul att se när Jenny arbetade, jag lärde mig massor och blev så inspirerad! Det blev en fotografering som innehöll nästan alla väderlekar; sol, blåst, moln och lyckoregn. I kyrkan, under vigseln sjöng en solist "Du är allt", samma solosång vi hade när vi gifte oss för snart ett år sen...gissa om mina tårar rann ;)

Här kan ni se några av de foton Jenny tog på det vackra brudparet Mia och Paul.

:: Veckans skiss ::

Kika in i Veckans skiss och skapa efter Mijas skiss du också!

:: Swe Scrapbook ::

Idag kan jag avslöja min lilla hemlis! Det är nylansering av Swe Scrapbook idag med ny bloggplattform, nytt utseende nya inspiratöser och massor med nya utmaningar. Och vet vi ni vad? Lilla jag har blivit tillfrågad om att vara med i designteamet! Jag blev sååå glad, och tackade givetvis ja!!

Nu har vi en härligt kreativt höst att se fram emot kan jag lova :)