:: Min fantastiska hippa! ::

Vilka fantastiska vänner jag har!! Jag kunde verkligen inte ha fått en bättre möhippa! Jag har gått omkring i lyckorus idag och har en massa härliga minnen att se tillbaka på.


Min dag började hos min frisör igår, med provuppsättning och provsminkning. Vilket gick väldigt bra, men det hela gick dock lite för snabbt, för de hade tänkt överraska mig på frisörsalongen. Jag var klar på bara en timme, så när jag gick därifrån ringde frisören hem till Sebastian där alla stod och förberedde, och de fick liiite smått panik och fick snabbt ändra planerna. Ungefär samtidigt ringer jag hem och säger till Sebastian att jag är klar mycket tidigare, han ber mig åka och köpa en Pepsi Max till honom för att köpa lite tid =) Inga misstankar alls från min sida, han brukar be mig köpa hem Pepsi Max i tid och otid hehe


Så efter ett besök i affären kommer jag cyklandes i godan ro, parkerar cykeln i cykelstället och skall precis till att slå koden till porten då jag ser en av våra gula filtar sväva i luften innanför...öhhhhh??....ahhhhhhh!! *skrattar* Jag hann aldrig se vem som stod gömd bakom för jag fick snabbt filten över mig. De ledde ut mig på gräsmattan utanför vårt hus. Där fick jag dra av mig filten och framför mig står fem tjejer med kameran i högsta hugg! Fia min underbara vän och tärna, Denise vår toastmadame, och mina goa vänner Terese, Matilda och Anne.


Vi skålade sen i champagne och jag fick på mig den urläckra utstyrseln, jag kände mig sååå glammig hehe. Efter en liten stund såg jag att alla tittade bakom mig, jag vänder mig om och där står en av mina käraste barndomsvänner, Irene! Åhh jag blev sååå glad att det tårades i ögonen!!! Vi har inte setts på fyra år! Såå roligt!


Efter att ha sett till att jag fått i mig tillräckligt mycket champagne, gick vi sen ner till centrum där vi åt lunch. Utanför restaurangen slöt ytterligare två vänner upp, Anna och Annika. Kramkalas igen! :) 

När vi var klara med lunchen gick vi vidare till Makeup Store, där jag fick gå en sminkkurs. Något som jag pratat om lääääänge! Innan jag satte mig i sminkstolen fick jag ett litet spontanuppdrag. Vips hade jag en blöja i min hand och fick i uppdrag att gå fram till en man med hatt och barnvagn. Denna man visade vara Leari i The Ark. Han såg lite misstänksam ut, men gjorde som jag frågade och signerade blöjan. Nu har jag en blöja värd MÅNGA pengar ;)


När jag var färdigsminkad och tjusig så gick vi vidare till ett ställe som heter Unik keramik. Där fick alla måla varsin kermaikdel i en frukostservis, jätteskojigt! Servisen kommer brännas så den får en blank och slät yta, och sedan får vi det i samband med bröllopet.


Jag som trodde att det pinsamheterna var avklarade i och med blöjuppdraget bedrog mig. Efter vi målat keramik fick jag ett uppdrag att samla in råd och tips från minst 20 personer på vad som gör ett äktenskap lyckligt....så det var bara att börja ragga tag på folk. Och även detta uppdrag tror jag nog jag klarade av med väl godkänt ;) Jag tiggde till och med till mig en puss från den sista personen.


Vi gick sen hem till oss och jag fick ytterligare uppdrag att göra för att visa att jag kan sköta ett hushåll, ta hand om bar och vara fixar-lisa samtidigt. Jag fick tigga till mig lite extratid för att klara av det hela, genom att berätta vitsar och diverse pinsamheter =) Under tiden lagades det till mat i köket, och vi åt sen en jättegod middag, drack vin, skrattade, snackade skit och hade roligt. Lite senare spelade vi Singstar, första gången för mig och det var SKITkul!


När klockan var 3 på natten åkte sista personen, Fia hem och jag stupade i säng.


TACK underbara vänner för en fantastisk dag!!




HAHA åhh vad roligt detta var!!




Jag får svara på lite frågor som en gift kvinna bör känna till för att kunna sköta hushållet =) Matilda håller förhöret. Jag var väl inte heeelt godkänd, men jag har ju två veckor på mig att ;)


Champagnefrukost. Denise sitter med ryggen till, bredvid henne sitter Terese med röd halsduk, Anne i lila tröja och Irene i blå. Fia ser till att jag blir hipp-glammig.


Anna med Theo och Annika står och lurar bakom en pelare utanför lunchstället.


Blöjan blir signerad =)






Med anteckningsbok och penna i högsta hugg, nu skall här samlas in äktenskapsråd.




En puss får söta Denise!




Lycklig!!


Kommentarer
Postat av: Fialia

Puss på nosen söt!

2008-09-07 @ 23:02:12
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Oj, så skojigt ni ser ut att ha haft. Vilka härliga vänner du har. Kram /Gunilla

2008-09-08 @ 00:21:58
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: K8an

Det låter som om du hade en toppen dag!! :D

2008-09-08 @ 07:56:38
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Kakan

Möhippa! Va roligt! Blev ju själv hippad i somras och hade en helt underbar dag! Kul att du hade detsamma!

2008-09-08 @ 10:03:58
URL: http://kakan84.blogspot.com
Postat av: Nina

Åååh vad roligt! Låter som att ni har haft en helt underbar dag! Bilderna säger mer än tusen ord - du bara STRÅLAR, tjejen! Du är så vacker, å jädrar i mejjen vilken fin makeup...å kurs fick du med, precis som du hade önskat dig (dela gärna med dig av dina sminktips sen, va ;)



Söta vänner du har! ♥



PUSS

2008-09-08 @ 11:36:00
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Karin

Underbart Lunda! Det låter som en riktig toppendag! Nu har nedräkningen verkligen börjat till stora dagen kram

2008-09-08 @ 13:23:20
URL: http://www.kreativ365.se
Postat av: Viveka på Humlebacken

Så härligt ni verkar ha haft det! Kul!

2008-09-08 @ 17:07:30
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det ser ut som om du hade en toppenhärlig dag!

2008-09-08 @ 17:59:01
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilka glada och härliga foton! Så goa vänner du verkar ha också. =) Förstår att det blev en dag att minnas...



Kram!

2008-09-08 @ 19:53:28
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Ingelöf (Ninne)

Vilken fantastisk dag du verkar ha haft! :)

2008-09-08 @ 20:08:20
URL: http://ingelof.blogspot.com
Postat av: Evelina

Ååååh vad kul! Stort grattis till dig och din underbara fröken-dag (tänk på att när du väl är gift så blir det inget mer sånt, unga dam!) :p

2008-09-08 @ 20:51:01
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad roligt ni ser ut att ha haft! Du har en underbar dag att se fram emot nu! :-)

2008-09-09 @ 07:28:41
URL: http://singsby.blogspot.com
Postat av: Lee

Vad roligt att du delar med dig av din underbara dag. Ni ser ut att haft helt underbart roligt. Kul att dem fixade en sminkkurs =) Vilka fina vänner du har.

Hoppas att bröllopet blir helt perfekt också!

Kram

2008-09-20 @ 11:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0