:: Lavendel ::

Jag är inget stor fan av lila, men när jag möts av en gång kantad med vackraste lavendeln när vi kommer fram till min au pair-familj i Luxemburg (vår första etapp på bilsemestern) då blev jag bara kär i lila för en stund!

 

 

 

I huset ovan spenderade jag mina dagar under ett au pair-år (aug-juni) och tog hand om lilla Jenny. Huset såg dock annorlunda ut då, hade bara en våning med källare. Jenny var drygt 1 ½ år när jag träffade henne första gången och 2 ½ när jag åkte. I år fyller hon 16 år!! Hur hände det liksom? Det måste betyda att jag också blivit äldre?!


Kommentarer
Postat av: Marie

Nää du har inte blivit äldre bara barnen! ;) När man uppnår en viss ålder, så slutar man åldras! ;)



Så vackert det var med all lavendel mot det vita huset!



kram

2010-07-19 @ 13:56:25
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Elenore

Så underbart fint med all lavendel!! Måste ha varit kul att träffa din au-pair familj igen, även om det inte var så länge sedan sist ;-)

2010-07-19 @ 14:46:52
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Terese Gilbertson

Åh, jag älskar lavendel. Vi har längs hela husväggen in mot gården och nu när den blommar för fullt doftar det ljuvligt! Fjärilslavendel har ännu mer intensiv mörklila färg och är så vacker!!

2010-07-19 @ 20:36:18
Postat av: Annki

Från koja till slott. Vad fint det har blivit!!!

2010-07-28 @ 20:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0