:: Påskafton i Genarp ::

Vi har firat påskafton med Sebastians föräldrar i Genarp. Innan vi satte oss till bords för att äta en härlig påskbuffé tog jag och Sebastian en kort promenad i byn. Jag tog med kameran och fotade, men glömde typiskt nog att fota den goda påskbuffén när vi kom tillbaka från promenaden. Jag kan i alla fall intyga att det bjöds på en massa godsaker! Jag blev också firad lite i förväg av Agneta, Len och mormor Ingegärd med en vacker tulpanbukett och ett handgjort kort fyllt med pengar för att köpa något fint i födelsedagspresent :) I gengäld bjöd jag på en kombinerad påsk/födelsedagstårta.

 

På vägen som leder in i Genarp, precis vid kyrkan, är det en liten gräsplätt som vi den här tiden alltid är översållad av lila och gula krokusar.

 

Vi gick förbi minneslunden vid kyrkan.

 

 

 

Jag är så förtjust i gatunamnet Bygatan, det känns så genuint "Hem till gården". :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0