:: Hål i huvudet ::

Alltså han är ju helt kokobananas...på riktigt! :-O Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson alltså.

Här är några meningar ur en artikel som kritiserar hans debattartikel som publicerades i Aftonbladet igår. Meningar helt lösryckta ur sitt sammanhang, men som ganska bra sammanfattar hur han besvarar kritiken mot att påståenden i hans debattartikel inte är verklighetsanpassade.

- Det finns nästan ingen information att tillgå, men i rimlighetens namn kan man anta att det stämmer.

– Det går ju inte att bevisa att de är överrepresenterade eftersom det inte förs någon sådan forskning. Jag skulle ha sagt att det var män från muslimska länder. Men det är ju mest semantik.

– Det kan du förvisso ha rätt i, det har jag inte ens brytt mig om att kolla upp.


Läs hela den kritiska artikeln här.
Debattartikeln här.

Hans debatterande påminner om resonerandet i deduktiv vetenskapsmetod, han resonerar utifrån felaktiga premisser och drar osanna slutsatser och gör politik av det. Skrämmande!

Nä, det finns nästan ingen information att tillgå angående att Jimmie Åkesson är dum i huvudet, men i rimlighetens namn kan man anta att det stämmer....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker det verkar finnas ganska mycket information att tillgå ;)

2009-10-20 @ 22:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0