:: New York, dag 1-3 ::

Nu har jag hunnit (läs orkat ;) börja gå igenom fotona från New York-resan och redigera dem. Jag är lite besviken på mina bilder, framför allt de som är tagna i självaste New York. Kombination av grått väder och kasst objektiv gjorde i mitt tycke bilderna tråkiga...men jag redigerar de bästa så gott jag kan. Bilderna skall ju ändå bara spegla alla härliga minnen jag har, och de är både färgglada och knivskarpa =)

Jag börjar med de tre första dagarna, och dessa foton är de jag är mest nöjd med :)

På väg! Här är planet som tog mig från Heathrow London till JFK utanför New York. En silverkula!


Lördagen spenderade jag tillsammans med Linda och hennes dotter Olivia. Vi gick först en runda i centrum i deras hemstad Milford. Sedan tog vi bilen och besökte två olika stränder som ligger strax utanför Milford; Gulf Beach och Silver Sands. Milford är kända för sin ostronfiske, och som de firar varje år med sin "Oyster Festival".

Fina Olivia, som här är trött och krasslig i öroninflammation.


På promenad


Silver Sands


I USA går elledningarna ovanför marken, ett virrvarr och perfekta "vägar" för de stora grå ekorrarna som finns överallt här.


Efter strandbesöken tog vi en tur inne i Milford också. Här har jag förevigat en vacker kyrka med det fina Dogwoodträdet framför.


Underbart, så säg?


"Superior Court" framför dammen i Milford.


Sen åkte vi en bit från Milford och hamnade i Indian Well State Park i Shelton CT, en vacker nationalpark med ett litet vattenfall. Försökte mig på att fånga ett vattenfall med hjälp av ett stativ, så vattnet blir så där mjukt och fluffigt. Halvdant, men kul att prova :)






På söndagen åkte jag och Linda till en resort i norra Connecticut; Water´s Edge Resort, där Linda bjöd mig på en lyxig brunch som en födelsedagspresent.

Här har vi precis huggit in på dessertbordet. Oh maj gadd vad mycket godsaker det fanns där! Bland annat min favorit Creme Brulée och så flamerade crepes med valfria fyllningar. Jag valde vit choklad och hallon. Ser jag lycklig ut?? Tack söta Linda för att du bjöd mig på detta! (Bild: Linda)


På semestern räknas inte kalorierna, hehe. Den här bilden tog jag med min mobilkamera, kändes så knäppt att ta upp stora kameran för att föreviga käket.


Här står en av kockarna och flamerar crepes. (Bild: Linda)


Efter brunchen åkte vi till en vingård, Chamard Vineyards där vi provade deras egenproducerade viner.




Där var lilla jag igen :) (Bild: Linda)

Kommentarer
Postat av: K8an

Vilka underbara blder och vilken efterrätts buffe, den skulle jag gärna varit med på :D



Kram

2009-05-12 @ 07:31:37
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Fialia

Åh vad kul att få se lite bilder. Vilken fantastisk natur! Och dina naturbilder är toppen ju!! Can't wait to see them scrapped! Hehe.

2009-05-12 @ 07:59:23
URL: http://scrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0