:: Matnyttigt ::

Jag tänkte återigen rapportera vad vi använt senaste lådan från Årstiderna till.



Tomater och gurka har tjänat som salladsingredienser, morötterna har vi knaprat i oss som kvällssnack (såå goda). Grapefrukten har jag ätit till frukost vid två tillfällen.

Fänkålen blev huvudingrediens i en otroligt god fänkålssoppa. Sebastian blev väldigt skeptisk när han kände att det luktade lakrits och jag som aldrig ätit fänkål förut var också osäker, men den blev fantastiskt god och blev klart godkänd av oss båda! Jag åt den med strimlad lax till och Sebastian hade strimlad skinka.

Ikväll har vi använt färskpotatis, morötter och vårlök. Vi har lagat havsburgare efter ett recept i LagaLätt (nr 6, sid 89). Till detta åt vi en potatissallad där vi utgick från det här receptet fast vi tog bort oliverna och la till rädisor.

Senare i veckan som kommer har vi planerat att göra burgare med chèvrestuvad vitkål och färskpotatis, också ett recept från LagaLätt (nr 8, sid 54).

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

2009-07-05 @ 23:16:03
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Elenore

Spännande att följa erat försök med Årstiderna. Man kanske skulle prova själv...

2009-07-07 @ 22:18:54
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0