:: 10 favoritfotografier 2008 ::

Jag har kikat igenom fotomappen för 2008 och försökt hitta tio favoritfoton enligt Mikaelas andra utmaning. Det var många foton att kika igenom, men ganska lätt att välja faktiskt. Två av fotona har dock inte jag tagit, men eftersom de speglar en stor dag i våra liv så väljer jag ändå dem som en del av favoritfotografierna.

Jag är en glad amatör som hellre fotar än bra, ibland kan faktiskt ett och annat foto bli riktigt bra och jag har ingen aning om hur jag gjorde =) Nåja, under  2009 hoppas jag kunna lära mig mer teori kring fotandet så att jag faktiskt vet vad jag gör. På inköpslistan står en extern blixt och ett 50 mm-objektiv.


080307 - den här bilden är jag förtjust i på många sätt; de fina röda färgerna, djupet, min favoritblomma och att vår ena katt Pix avtecknas halvsuddigt i bakgrunden.


080412 - inte kan man tro att denna bilden är tagen med min mobilkamera? :) Jag älskar Japanskt körsbärsträd och tycker den här bilden blev så himla vårig och mysig.


080420 - en bild tagen med enhands-grepp en varm vårdag under en promenad i Västra Hamnen.


080920 - ♥ kärlek ♥ (foto: Caroline L Jacobsen)


080920 - denna hänger snart som en stor canvas i vårt sovrum (foto: Caroline L Jacobsen)


080928 - Canal Grande i Venedig, en mysig dag på vår bröllopsresa.


080928 - Arkitektur i Venedig, det är slitet vackert.


080930 - på vägen mellan Florens och Pisa stannade vi till i Leonardi Da Vincis födelseby Vinci och fikade bland vinodlingarna. Mer Toscana än så här blir det inte.


081001 - den fantastiskt vackra byn Manarola, en av de fem byarna som kallas "Cinque Terre" som ligger utmed den karga kusten i nordvästra Italien. Stigen som går mellan byarna kallas "Via Dell'Amore"; kärleksstigen.


081115 - ett vindpinat träd i Torekov.

Förra årets favoritfoton hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka underbara bilder ifrån Italien alltså!



Era bröllopsbilder är med otroligt vackra!

2009-01-02 @ 12:04:41
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com/
Postat av: Nina

Ååååh! UNDERBARA bilder!

2009-01-03 @ 21:11:55
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0