:: Bodarpsgården ::

Igår åkte jag och Sebastian på en utflykt över Söderslätt. Vi började med att besöka Bodarpsgården som ligger strax söder om Vellinge. De har en stor hallonodling och så finns en liten gårdsbutik med café där de säljer det mesta i hallonväg; saft, nektar, marmelad, sylt, te, hallonketcup(!).

I caféet beställde vi en flaska hallonnektar, hallonmuffins och en bit hallonmarängpaj som de packade ner i en söt korg som vi fick ta med ut till ett bord mitt bland odlingarna. Det smakade mums!









Jag lekte lite med kameran, gården var omgiven av vackra sädesfält.


Vi körde sedan vidare och åkte på småvägar över Söderslättslandskapet, så underbart vackert! Överallt skördas sädesfälten och man såg tröskor fara omkring med moln omkring sig. Vi landade så småningom nere i Skanör där vi tog en liten promenad vid hamnen innan vi vände hemåt igen.

Kommentarer
Postat av: Nina

Mmmm! Vad gott och fint och underbart svenskt! Total-idylliskt. Skåne är otroligt vackert, det har jag tänkt på varje gång jag har rest till/från Bornholm.



Kram!

2009-08-02 @ 11:12:47
Postat av: Mia

Låter helt underbart! Hallon....mums! Jag gillar också att ta bilen och bara åka omkring sådär. =)



Kram!

2009-08-02 @ 15:55:33
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Fia

Mmmm! Vi var där förra sommaren men det var sista veckan på säsongen så det var ganska tomt. Kanske ska ge det en ny chans i år! Hallon är ju bland det godaste som finns!

Jag har fått pengar från tidningen nu, hur har det gått för dig? Några layouter än?

2009-08-03 @ 14:44:48
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Vilka fina bilder du tagit på vår gård. Framför allt den på Mormors marängkaka. Kul att ni hittat oss. Välkomna till Advent!

2009-08-16 @ 21:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0