:: Vad är oddsen? ::

Alltså vad är oddsen för att man skall få en hårddiskkrasch samma vecka som man gifter sig? Den veckan man behöver sin dator för att fixa det sista med mailande, festprogram, bordsplacering, etc etc?

Jodå kära vänner, oddsen var på min sida! I måndags kväll visade min dator tecken på att inte må riktigt bra, då den inte ville starta som vanligt. Efter lite handpåläggning fick vi dock igång den. Redan innan har jag backup på det viktigaste som bilder, viktiga dokument och hela bröllopsmappen ;) men jag skyndade mig på att göra backup på annat smått och gott jag inte vill förlora.
 
Igår morse startade den fint som vanligt, ni kan tro att jag höll andan när jag tryckte igång den. Men igår kväll var det tvärtstopp och efter att ha inspekterat hårddisken lite närmare och hörde att den gnydde och kved när den försökte dra igång sig själv så konstaterade vi att den låg för döden.

Så nu sitter jag på Sebastians dator och saknar alla mina program som jag dagligen använder. Men det viktigaste är ändå gjort, det enda jag behöver just nu är word så jag reder mig. Det går över tills jag gifter mig som Sebastian brukar säga ;)

Och det hetaste tipset jag har - skaffa en extern hårddisk! Man får en på 500 GB för under tusenlappen, vid sådana här tillfällen är den GULD värd!


Kommentarer
Postat av: Terése

Hände mig också! Cirka tre veckor innan bröllopet. Panik utbröt eftersom jag all planering i datorn plus att biljetter och bokningsbekräftelser inför bröllopresan. Jag fick köpa ny dator och på nåt vis lyckas mannen min få över all info från gamla datorn till nya.

Jag hoppas verkligen att det löser sig, för man har så mycket att tänka på och göra ändå som det är inför bröllopet.

2008-09-17 @ 18:18:07
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Mia

Fy bubblan vilken mardröm!! Men som sagt...det går över tills du gifter dig! =D



Kram!

2008-09-19 @ 21:39:14
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: wildärtan

Ja, de tär väl ganska så typiskt! Jag hägde mycket på bröllopstorget inför giftermålet, och där hände det ju var och varannan. Men vi klarade oss, tack och lov. Men de tär ju mycket annat som kan strula. Som utskrifter till exempel suck



Roligt att se lite bilder från smekmånaden, fast jag ju inte känner er alls. Jag längtar till min bröllopsresa, men vi ska spara lite mer först...

Kram!

2008-10-18 @ 11:22:18
URL: http://wilderth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0