:: Japanese Screw Punch ::

Karin har pratat varmt om denna lilla manick, som kallas Japanese Screw Punch. Det är ett verktyg som man gör hål med, och det finurliga är att man kan göra hål i ganska så tjocka material. T.ex tjockare papp om man vill göra ett eget album, eller om man har många lager på sin layout och vill göra hål för brads eller öljetter.

När jag var hos ScrapAddicted för några veckor sen på en DT-träff så passade en sådan på att slinka ner i min väska =) Redan då fick jag användning för den när vi gjorde varsitt väsk-album (som jag kommer visa så snart det är klart), och idag fick jag så användning för den igen.

Mitt gamla skärp sjöng på sista versen och idag var jag iväg och köpte ett nytt. När jag provade det insåg jag att det behövde ett hål till, så fram åkte screw punchen.

När man arbetar med håltagaren så trycker man den nedåt och så roterar den sig ner i materialet. Lite svårt att förklara, det är bara att införskaffa en och prova ;) I ett så tjockt material som läder, så tog det ett antal rotationer, men det är verkligen smidigt.


Ett nytt hål!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja visst är den suverän! kram

2008-10-27 @ 09:16:38
URL: http://www.kreativ365.se
Postat av: Matilda

Hihi! Skulle precis in och skriva att den där har jag funderat på eftersom Karin talat så varmt om den. Och så är det hon som har lämnat kommentaren innan mig! :)

kram på dig min vän! Saknar dig!

2008-10-27 @ 14:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0