:: Händelserik helg ::

Helgen passerade i raketfart, men den har varit fylld och händelserik. Mina föräldrar har varit på besök från Strömstad. De kom ner i lördags eftermiddag och åkte hem idag på dagen.

Vi hade en mysig lördagskväll med hemmalagad köttfärspaj, melodifestival med det obligatoriska snackset =) Igår var jag och mamma på en shoppingrunda. Jag kom hem med två par byxor, två toppar och en tröja, plus ett par nya sandaler. På eftermiddagen var vi hembjudna till mina svärföräldrar, dvs Sebastians mamma och pappa på middag. Mycket trevligt!

Har varit extremt dålig på att fota, men i gengäld kan jag bjuda på ett stort gäng med foton jag tog i lördags morse då jag gick en prommis. Jag gick nästan halva vägen till jobbet, som är en vacker väg som går igenom parken och förbi Malmöhus slott. Denna väg får jag njuta av nästan varje dag.
















Möllan vid Mölleplatsen.








Får och baggar som betar runt slottsvallen.






Här gifter vi oss, om mindre än fyra månader! :)


En liten del av "Museilinjen" som utgår från Malmöhus Slott, förbi Tekniska museet, genom Slottsparken upp till Stadsbibilioteket. Spåret är en del av gamla spårvägarna som trafikerade Malmö 1887-1973.




"Hoddorna", här säljs färsk fisk och skaldjur tisdag-lördag.










"Garveriet", ett jättevackert hus. Tillhör Malmö museum idag.








Och till sist en bild på mig själv, i promenadutstyrsel och osminkad =)

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Vilken fantastiskt vacker stad Malmö är när man ser dina bilder. Jättefint!

2008-05-26 @ 23:35:18
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0