:: Liseberg ::

I lördags var vi ett gäng kompisar på Liseberg. Vi tog en tur över dagen bara, körde iväg tidigt på morgonen och kom hem seeent på kvällen. Vi hade en kanonkul dag med perfekt väder, halvmulet varvat med solglimtar, varken för varmt eller kallt.




Vi började med att åka Flumeride och blev BLÖTA!! Hela framsidan av mina jeans blev helt genomdränkta =)


Magnus, Patrik och Sebastian åker en gång till lite senare.


Ett försök att fånga dem när de skulle bli som blöta..men de lyckades parera rätt bra!


Nästan hela gänget i kön till Kållerado. Från vänster, Magnus (vår toastmaster på bröllopet), jag, Annelie, Ola och Patrik (Sebastians ena bestman).


Kållerado


Jag och Ola köpte varsin mjukglass med daimströssel. Det var en god men svår glass. Den smälte supersnabbt, snabbare än de andras hur nu det gick till och det regnade daim.


Kladdigt!


Jag och Sebastian har våra barnasinnen kvar och åkte Sagoslottet. *fniss*


Ola och Sebastian i kön till Balder.


Balder, som bara är så sketakul att åka!! Det är synd att köerna alltid är så långa, annars hade jag åkt om och om igen.


I kön till Kanonen, ytterligare en attraktion som tilltalar mig. En berg-och-dalbana som startar med en acceleration på 0-75 km/h på två sekunder. Yiiiihaaa!!

Titta här (ljudet är lite osynkat, så skriket börjar tidigare än tåget åker iväg):


Sebastian.


Denna var jag bara tvungen att åka, trots att kön var mördande lång; Höjdskräcken. Man hissas 60 meter upp i luften och faller/pressas ner v ä l d i g t snabbt så man först lyfter ur stolen. Deras egen beskrivning: "Plötsligt skjuts du som en projektil mot marken. Det känns inte som om du lättar från stolen. Du gör det verkligen. Du faller inte. Du slungas, pressas, trycks ner. Snabbare än fritt fall." Häftigt känsla, det var första gången jag åkte denna så det var faktiskt liiite läskigt där i början när det kändes som jag åker ur stolen. Helt klart det häftigaste jag åkt på något tivoli.


På väg upp.


På väg ner, iiiihhhhh!


Vi åkte Radiobilarna så klart!


Jag valde en turkos så klart ;)

Sebastian har lagt ut en del bilder också på Flickr.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Ser riktigt trevligt ut! Skrik till nästa gång ni ska dit så hänger jag och Annika med. :)

2008-07-01 @ 09:57:29
URL: http://skum.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0