:: Nyckelpigorna invarderar ::

Idag är det riktigt riktigt varmt!! Eftersom min arma rygg och axlar inte vill vara i solen idag så har vi passat på att göra lite nytta, vi har varit och storhandlat och klarat av en tvättid nu på eftermiddagen.

Värmen lockar inte bara fram soldyrkare utan också en liten röd krabat som är söt för sig själv, men inte när de svärmar. För några timmar sedan invaderades Malmö av nyckelpigor!! Jag gick in i dator/pysselrummet och det kryllade av nyckelpigor i fönstret. Jag försökte mota ut dem, men det blev för många så vi fick dammsuga upp dem :-\ Sen gick vi in i sovrummet, maj gadd...där var ännu fler. I köket hade en hel hög tagit sig in i också.

Vi fick stänga alla fönster, dammsuga rent och vi går nästan och har nästan gått och smält bort här hemma. Nu verkar det dock som de försvunnit och vi vågar öppna upp igen. Jag hittade en nyhetsnotis om det på Sydsvenskan. Det som är lite kusligt är att exakt samma sak hände för två år sedan, den 27 juli 2006. Jag minns den dagen, jag låg på stranden och fick pinna mig hem snabbare än snabbast, de var verkligen överallt! Är det Nyckelpigans dag månne?? ;)

Nu skall jag ta min bok och sätta mig på balkongen som ligger i skugga nu efter 17-tiden och njuta av värmen i luften utan en gassande sol.

Kommentarer
Postat av: Mahlin78

Obehagligt med alla nyckelpigor!!! ryser

2008-07-28 @ 23:04:16
URL: http://mahlin78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0