:: Halkigt värre ::

Det har varit helt galet halt här nere i Malmö idag. Vid 12-snåret gav jag mig ut för att cykla till en fikaträff med några tjejer. Då var det inte halt, bara väldigt blåsigt och kallt. Vi fikade på Intermezzo vid Drottningtorget, När vi satt där i godan ro upptäckte vi att det tydligen var väldigt halt, då folk som gick upp på kullerstenarna mittemot vårt fönster började vingla åt höger och vänster. Vi talar om snoooorhalt, så fort någon tog ett steg upp på trottoaren halkade de till. En del trotsade halkan och försökte ta sig fram mer eller mindre stelbenta och "jag kan flyga, jag är inte rädd"-stil, de kloka gick ner igen och gick på asfalten på gatan. Det var rätt komiskt att titta på alla som halkade omkring, vi visste ju vad som väntade när de med bestämda steg gick mot kullerstenarna. Det var dock en som dam trillade, inte lika roligt längre :(

Jag hade också mycket lämpligt parkerat min cykel precis på torget där det var som halast, jag lyckades dock hasa mig fram utan benbrott och gick sedan hela vägen hem. Jag hade sällskap av Susanne, Carolina och Karin en stor del av vägen. Nina lämnade vi av vid stationen. Jag hoppas alla kom hem helskinnade!

Det rapporteras om många bilolyckor i hela Skåne. I Sydsvenskan på nätet står det att det mellan 10 och 18 idag skett 87 kända olyckor pga halkan. Som tur är, är det inte några allvarliga personskador utan mer påkörda bilar som inte lyckats stanna i halkan eller fått sladd. Nu har det även börjat snöa, jag håller mig inomhus ikväll och imorgon!

Här kommer i alla fall lite bilder på några tjejer från dagens fikaträff. Tack för en mysig träff tjejer!

Karin och Millan
image226

Nina
image227

Inger och jag
image228

Sara med bebis i magen :)
image229

Kommentarer
Postat av: Else

Jag är impad! Inte ens DU cyklade igår! ;)) Ännu ett vuxenpoäng kanske? ;) Vi var ute på stan vi med, inte kul för fem öre. :(

2008-01-06 @ 13:04:59
Postat av: Gunilla

ÅH! Så avundsjuk jag blir, såg hur mysigt ut som helst. Och jag vill OCKSÅ träffa Nina *trumpen*
Måste nog göra slag i våra planer att flytta söderut.

2008-01-09 @ 21:53:15
URL: http://pysseloprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0