:: Bröllopsresa ::

Vi började snacka bröllopsresa på jobbet för någon vecka sedan, och då fick jag ett tips från en kollega om en annorlunda typ av kryssning, där man åker med ett äkta segelfartyg i Karibien, Medelhavet eller Thailand. Hon tog med en tidning; När & Fjärran där det fanns ett repotage om detta och jag blev helt tänd =) Kolla här bara!

image277

image280

image279
Bilderna är lånade från Fritidsresor.se (klicka på bilderna).

På Fritidsresor erbjuder de just en sådan här kryssning i Thailand tillsammans med hotellvistelse i Phuket i totalt 14 dagar. Jag förstod ju att det inte skulle kosta småpengar, men jag ringde idag för att kolla hur mycket det skulle kosta, och *host host* 65 500 svenska friska riksdaler skulle härligheten gå på. Hmm, tror inte det va...haha. Skall dock titta vidare och se om man inte själv kan sätta ihop ett paket, leta eget flyg, hotell med lägre standard än 5 stjärnor och boka kryssningen själv.

Det är roligt att leta och drömma lite =)

Kommentarer
Postat av: Anna K

Dyrt, eller inte, så ser det ser hääääärligt ut. Vi räknade på att åka till Västindien och kryssa där, men budgeten räckte inte riktigt ;-)

*kram*

2008-01-19 @ 17:34:35
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: ANNAANNA

Jag har också kollat lite på sådana resor innan. En kompis till mej:s fd svärfar hade ett företag som arrangerade såna resor tidigare fast med lite mindre segelbåtar. Priserna där var inte alls så maffiga som de du hittat.
Jag sprang på ett annat företa i somras som arrade "var med å segla själv"-resor, men minns inte vad det hette. Jag tror att Thalassa är ett av deras skepp, henne går det ju att söka på.

Himla härliga bilder till havs förresten. De får mej att toklängta till sommaren.

2008-01-19 @ 20:38:15
URL: http://www.wonderings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0