:: 2007 är ett minne blott, men vilket år!! ::

Tänkte försöka skriva ihop en årskrönika över det gångna året, liksom jag gjorde förra året. Där skrev jag bland annat detta:

"2006 blev det år då jag äntligen fick en heltidsanställning, det satt långt inne. Efter tolvslaget imorgon övergår den till en tillsvidaretjänst och tillvaron känns någorlunda trygg."

Lite visste jag då om hur annorlunda min jobbsituation skulle bli för mig under 2007 :) Men jag tar det från början.

I januari månad började jag och Fia med våra veckoträffar. Vi har nästan träffats varje vecka under 2007 och scrappat, med undantag för semestrar och sånt som "kommer ivägen" =)

image251

Jag var även en sväng i Kristianstad och hälsade på min goda vän Matilda. Vi hade en jättemysig helg tillsammans med massor av scrap, skratt och god mat. Vad vi inte visste då var att en liten Alva växte i Matildas mage, som föddes den 7 oktober :)

I februari fyllde Sebastian 30 år, och det firade vi tillsammans med Sebastians familj på restaurang eftersom Sebastians mamma fyller år på samma dag. Sebastian hade en stor 30-årsfest för våra kompisar lite senare i februari. I februari döptes även Sebastians systerdotter Leia i Kalmar slottskyrka.

image253

Vi köpte ny bil i början av februari. Vår gamla Volvo hade rullat sista mil hos i alla fall, den kostade för mycket varje år i underhåll och reparationer. Den byttes mot en grå Nissan Almera årsmodell 2005 som vi är mycket nöjda med!

image254

Så till en av årets stora händelse. Jag fick nys om ett jobb på WM-data som verkade intressant. Det var ett graviditetsvikariat, men jag skickade in en ansökan ändå. Det var ingen hemlighet att jag gärna ville bort från det jobb jag då hade. Jag blev kallad till intervju den 12 februari. Intervjun gick bra och jag förberedde mig på väntan i åtminstone en vecka. Redan på onsdagen ringde kvinnan som intervjuat mig och sa att de tyckte mycket om mig och ville erbjuda mig jobb. Glädje!! Och det handlade inte längre om ett graviditetsvik, de ville ha mig som tillsvidareanställd. Dubbel glädje!!

Redan på fredagen den veckan lämnade jag in min avskedsansökan på mitt gamla jobb och den 19 mars började jag som verksamhetskonsult på WM-data. Där jobbar jag med support och analys av ett kundinformationssystem inom energibranschen. Jag älskar mitt jobb och framförallt älskar jag mina kollegor, bättre arbetskamrater kan man inte ha. Jag har aldrig skrattat och haft så roligt på ett jobb som jag har nu. Jag är lyckligt lottad!

I början av april blev det min tur att fylla 30 år. Firandet av min födelsedag började med att jag blev kidnappad =) Fia kom och hämtade mig när jag och Sebastian stod och bytte till sommardäck den 1 april, och körde hem till Millan där hela gänget väntade. De hade ordnat en födelsedagsfika för mig, så otroligt kul!! De var också helt galna och gav mig ett quickutz-alfabet i present. Puss på er sötnosar!!

Mitt firande fortsatte följande helg när hela min familj kom ner från Strömstad och Vänersborg och firade mig. De bodde på hotell och vi umgicks hela helgen och gjorde små utflykter. Jättemysigt! Jag fick en hushållsassistent jag önskat mig i 30-årspresent. Dags att bli vuxen på riktigt nu och börja fylla frysen med bullar =)

image255
Delar av min familj, från vänster: syskonbarnen Alexander, Rebecca, Signe, svåger Thomas, Sebastian, Mamma Ingrid och syrran Monica Fem personer saknas på bilden; pappa Hasse, syster Helena, svåger Michael och syskonbarnen Alva och Gustav.

2007 har också inneburit många scrapträffar runt om i landet. Vi har bland annat träffats i vårt lilla Skånegäng både här i Malmö och i Kristianstad där Matilda bor. I slutet av april for en massa scrappande människor från Sveriges alla hörn till Stockholm, för där gick PMS2007 av stapeln. PMS står för Pysselmaraton Stockholm och det var andra året på raken som jag tillsammans med sex andra tjejer ordnade detta event. Vi träffades i tre dagar fyllt av scrap, prat, mat och annat pysslande. Det blev riktigt lyckat!

Semestern började rätt så sent för oss i år. Min semester började den 30 juli, medan Sebastian började en vecka senare. Under semestern hann vi bland annat med en kort resa till Öland och sedan hem till Strömstad där vi dels var på min systerdotters konfirmation och på bröllopet för min barndomskompis Anna och hennes Micke.

Den 14 augusti var det dags för en resa utomlands. Året innan var vi på Samos i Grekland, och vi kände oss inte riktigt mätta på Grekland ännu så vi bestämde oss för att åka till Zakynthos. Vi hade en helt underbar vecka, med massor av sol och upplevelser. Den bästa av alla upplevelser (liksom den andra av årets upplevelser) var när Sebastian i solnedgången den 19 augusti friade till mig :) Den 20 september 2008 blir vi man och fru!

image256

En annan fin upplevelse på Zakynthos var vår utflykt till vraket i Navagio. Det har blivit många layouter gjorda med foton från det besöket.

image257

I september blev jag bjuden av min goda vän Annika över till England, där jag spenderade en helg med henne och Adam. Vi åkte på små utflykter, och jag konstaterade att den engelska landsbygden ser exakt ut som på tv. Så fint! Tack Annika att du bjöd mig på denna härliga helg!

Under hösten började jag och Sebastian att planera vårt bröllop, bland annat bokat lokal för vigsel och bröllopsfest. Vi har hittat en fotograf vi gillade mycket, frisör och florist. Sebastian frågade sin bästa vän Patrik om han vill vara bestman och jag frågade min bästa vän om hon vill vara min tärna och Fia svarade ja :)

I oktober bjöd jag Sebastian på en romantisk weekend i Helsingborg, där vi bodde på hotell, åt god middag på kvällen och gick på spa dagen efter. Något man bör gör oftare!

I oktober blev också två av mina vänner mamma för första gången. Matilda och Fredrik fick sin Alva och mina kompisar Linda och Pontus från Linköpingstiden som numera bor i New York blev föräldrar till lilla Olivia.

Den 30 oktober började gick jag över från att föra fotodagbok på min egen hemsida till att starta denna blogg. Det är något jag inte ångrar, nu är det mycket lättare att uppdatera och jag är inte så låst till att ha en bild per dag.

Vi for till Strömstad en helg i november för att fira min pappa som fyllde 65. Vi återvände också norrut i december, då jag och Sebastian firade jul i Vänersborg med min ena syster med familj och mina föräldrar. Nyårsafton firade vi på våra vänners bröllop. De gifte sig i Dalby kyrka och bjöd på en härlig bröllopsfest efteråt.

Då är det dags att säga farväl till ett roligt år och blicka framåt mot ett annat. Redan nu vet vi att det kommer bli ett fantastiskt år med vårt bröllop som en stor händelse. Det skall bli roligt att om ett år kunna blicka tillbaka och minnas allt roligt som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0