:: Nu jobbar jag på Logica ::

I onsdags bytte det företag jag jobbar på namn, från WM-data till Logica. Vi blev uppköpta för drygt 1½ år sedan av det internationella företaget LogicaCMG som har sitt huvudkontor i England, men i onsdags den 27 februari bytte hela koncernen namn till Logica. Känns lite vemodigt, WM-data är ett känt varumärke som i princip alla känner till, å andra sidan är Logica ett stort internationellt företag som ger stora möjligheter, så det känns roligt! Ner med den gamla skylten och upp med den nya.

image399

image400





Hela dagen pågick det olika små grejer på kontoret. På morgonen möttes man av ballonger och flaggor i färgerna gult och svart, godisskålar överallt med kolor med omslagspapper i företagets färger såklart, polkagrisar i vitt, gult och svart. Alla fick varsitt "startpaket" med nyckelband (att ha våra passerkort i), penna, information, musmatta och nyckelring, allt med loggan på såklart =) På eftermiddagen fick vi fika med gula supergoda tårtor. På kvällen var det fest, 700 personer trängde in sig på Hipp i Malmö för buffémingel, dans och underhållning med kollegor och kunder. Det bjöds på en supergod buffé med marinerade grönsaker, skaldjur, kycklingspett, cole slaw och pannacotta som efterrätt. Nisse Hellberg från Wilmer X stod för underhållningen.

image401

Nu gäller det bara att få bort det gamla invanda mönstret och svara "WM-data, Linda" och istället säga "Logica, Linda" när telefonen ringer, det har blivit några vurpor hittils, både hos mig och mina kollegor =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Värsta festen att byta namn! :)

2008-02-29 @ 09:39:02
URL: http://nifty.blogg.se
Postat av: Terése

Trevlig med fest i samband med namnbyte! Men det där med att svara rätt i telefon, det tar ett tag, jag vet!

2008-02-29 @ 18:03:12
URL: http://terese75.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0