:: ScrapAddicteds mara ::

Förra helgen var jag på en scrapmara som ScrapAddicted ordnade här i Malmö. Vi spenderade hela helgen, från tidig lördag morgon till sen söndags eftermiddag på Hotell Segevång utanför stan.

Jag hade verkligen en superrolig helg!! Jag scrappade hela åtta layouter, två kort och ett tagkort. Det är rekord för min del! Jag satt tillsammans med Fia, Sara och Karin och vi såg till att hålla igång ordentligt =)

Jag lärde känna en supergo pysslare; Malena som inspirerade både genom sitt scrappande och ett föredrag som hon höll på lördagen om inspiration. Hennes budskap var att det inte finns något som heter en ful eller dålig layout, det handlar om våra liv och upplevelser, då är allt vackert! Att inte ha för höga krav på sig själv, utan låta det roliga och kreativa vara i centrum. Blir man inte nöjd "så blir det en ny layout imorgon". Tack Malena för ett inspirerande föredrag!!

Jag scrappade som sagt en hel del under helgen. När vi kom till maran på lördagsmorgonen fick vi varsitt tävlingshäfte med totalt nio utmaningar. Här är mina tävlingsbidrag:

Tävling 1 - Här skulle man använda en eller flera av färgerna lime, turkos, vit och orange. Inget förutom fotona, fick gå i någon annan färg.

image33


Tävling 2 - Skiss. Och jag vann med min layout!! Ett jättefint paket med papper, brads, stämplar, bokstavsstickers och journalingspots.

image34


Tävling 3 - Produktutmaning. Vi fick en lång lista med produkter att välja mellan och vi fick använda exakt sju av dessa produkter på vår layout. Utöver detta skull eman ha med fyra mönstrade papper, två olika färger på cardstocken samt fyra eller fler foton. En knivig utmaning, min layout blev så här. Jag har använt brads, blommor, bling, scalloped (vågig) kant, stickers, rub-ons, chipboard (pusselbitarna) och akrylfärg som de sju produkterna.

image35


Tävling 4 - Teknik LO. Här var utmaningen att skapa en layout helt utan mönstrade papper och med egentillverkade dekorationer. Jag har gjort mönster med bubbelplast, använt egentillverkad guldoverlay (som Fia gjort), gjort vågiga pappersremsor med hjälp av en hörnstans, använt vit penna samt klippt ut retroblommor.

image36


Tävling 5 - Kortskiss.

image42


Tävling 6 - Altered. Här skulle vi göra en jul-tag i fri tappning.

image38


Tävling 7 - Teknik Kort. I denna utmaning skulle man göra ett julkort utan att använda de tradionella färgerna rött och grönt, man fick inte heller använda några stämplade motiv.

image39


Tävling 8 - Scraplift, vi skulle lifta en layout som Malena gjort.

image40


Tävling 9 - Skiss.

image41


Jag gjorde ytterligare två layouter. Den ena har jag visat längre ner i bloggen, mitt bidrag "Min dröm är att" till Magdas Scrapbooking och deras sep/okt-tävling. Den andra kan jag inte visa än, eftersom den är med i en annan tävling :)

Tack Jane och Malena för en tokrolig mara!! Skriv upp mig redan nu för nästa mara =)

Kommentarer
Postat av: Anna K

Fantastiskt som vanligt :-)
*kram*

2007-11-05 @ 17:45:30
URL: http://www.kassfeldt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0