:: Händelserik lördag... ::

Det har varit en händelserik lördag idag. Jag skrev igår att det nog snart börjar snöa, jag var inte så fel på det. Idag har vi haft en kavalkad av olika (o)väder. När jag vaknade och gick upp såg jag att det snöade ute, det var dock lite för blött för att det skulle lägga sig. Därefter hördes det en åskknall(???) som jag fick verifierad genom en god vän som också hörde en åskknall hemma hos sig några kilometer härifrån. Himlen var alldeles kolsvart. Mycket märkligt! Strax därefter började det störthagla, för att  sedan byta plats med solen. Och så har det hållit på i princip hela dagen, ömsom sol ömsom hagel.

Även om det inte är mycket snö, så är det ändå snö =)
image49

Vi hade ju planerat att byta till vinterdäck idag, och vi lyckades byta däck på bilen mellan hagelskurarna. Dessförinnan var Sebastian iväg och tvättade bilen, så nu är den ren och fin för ett tag i alla fall. 

Sedan skulle vi "bara" sätta in ett extra minne i min dator för att den börjar sega när jag kör för många applikationer. Det slutade med att moderkortet bestämde sig för att dö :( Inte så kul alls. Det är inte direkt läge att börja köpa ny dator just nu. Men Sebastian kilade upp på vinden och kom nerbärandes på en gammal dator. I denna satt ett moderkort som visade sig vara nästan identiskt med det jag har. Enligt Sebastian är detta en osannolik slump, eftersom min dator är fem år gammal och att hitta ett moderkort som passar till de andra delarna är en riktig högoddsare. Efter sju svåra sorger, femtielva svordomar och några vändor till sitt jobb fick Sebastian till slut igång datorn med de gamla installationerna, så nu är jag igång igen. Tack älskling för all hjälp, jag uppskattar det verkligen (även om jag misströstade några gånger ;)

image50

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch och fy för trasiga datorer! Skönt att det kommer nya delar till den snart! ;)
*kram*

2007-11-12 @ 22:51:13
URL: http://www.pyssla.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0