:: 95-årskalas och middag hos goda vänner ::

Ett stort grattis till Florence, Sebastians fina farmor som fyllde hela 95 år igår. Vi var i Genarp och firade henne tillsammans med hela familjen. Sara hade kommit från Kalmar med Alexander och lilla Leia som förra helgen fyllde 1 år. Det var så roligt att få träffa dem igen, det går alldeles för lång tid mellan gångerna.

image13

image14

image15
Underbart söta Leia, hennes ögon är så vackra!

image16

Senare på kvällen var vi bjudna hem till Terese och Johan på middag. Vi blev bjudna på en fanastiskt god grekisk middag, ett tema som passade väldigt bra eftersom vi alla var på semester i Grekland nästan samtidigt i somras. Jag och Sebastian var på Zakynthos, Terese och Johan var på Kreta.

image17

Till förrätt fick vi ugnsgratinerad fetaost på tomat- och paprikabädd. Huvudrätten var efter ett recept från Zakynthos, fyllda oxrullader med jättegod sås med bland annat vitlök och tomat om jag inte minns fel, till det klyftpotatis och en sallad med goda kalamataoliver och fetaost. Till sist en efterrätt som inte var av denna värld, Panna Cotta gjord på grekisk yoghurt med lime och toppad med karamelliserade mandlar.

image20

Efter middagen spelade Alias tillsammans, ett spel där man skall förklara ett ord utan att använda ordet i sig självt och försöka få sin lagspelare att gissa på rätt ord, dessutom skall man göra det på tid. Många skratt blev det  =) Bästa gissningen under kvällen stod Johan för, som prickade in Tereses förklaring "Fisk som man äter" med det korrekta "Gädda" på första gissningen. Imponerande med tanke på att lax, torsk och kanske makrill ligger närmare till hands =) Kvällens "vet-inte-vad-ordet-betyder/är" var "Finnjet". När jag slog det på google idag så visade det sig vara en bil- och passagerarfärja.

image21

Tack Terese och Johan för en härlig kväll. Nästa gång bjuder vi!

Kommentarer
Postat av: Terese

Tack själva! Får se när jag kommer att använda ordet finnjet. Finns nog en anledning att man inte visste vad det betyder!

Vilka vackra bilder du tog imorse!

Kram, Terese

2007-11-04 @ 17:59:01
Postat av: Sara

Hej Linda!
Tack ännu en gång för Leias underbara kläder!!!! Matte hälsar och tackar!!! Ja vi är tillbaka i kalmar, resan gick bra. Det var jätteroligt att träffa er! Kul med mitt mail som väntade mig här med lite info inför bröllopet, ska genast kasta mig in på sidorna. Håller med Terese, vilka UNDERBARA bilder du hade tagit idag!

Stor kram från oss alla!

2007-11-04 @ 19:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0