:: Mitt nya liv och jag ::

Har börjat beta av min "Sikta mot stjärnorna"-lista. Först ut är punkt 5 och 6 - bli beroende av träning och springa New York City Marathon. Att springa maraton i NY är en kul idé (och från början halvseriös) jag fick för något år sen, mest för att jag alltid varit nyfiken på att börja springa och då är väl ändå det ultimata att springa "THE" maraton i staden jag älskar. Det året jag fyller 40 tänkte jag det skulle bli av. Så gott om tid! ;)

Jag köpte ett par nya löppjucks för en vecka sedan, med god hjälp från Löplabbet och så fick jag låna en bok om löpning av söta Jenny. I den finns bla. bra löpprogram för nybörjaren (för det är jag!!), den skall ta mig från 0 till 5 km på 12 veckor, och finalen blir den 31 augusti då jag skall springa iForm-loppet här i Malmö :)

 

Så här ser mitt löpprogram ut de första sex veckorna:

 

Första veckan på programmet är avklarat och idag "fuskade" jag med att springa en extra minut hehe. Löpprogrammet kommer följa med mig hela sommaren, till och med Luxemburg och Frankrike kommer få känna av mina studsande steg i en vecka, då vi åker på semester dit i början av juli. Det ser jag bara fram emot!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Verkar ju toppen, det där! Har aldrig varit någon långdistansare, men nu blir jag nästan sugen på att löpträna själv - så smart att ha ett program som man känner att man kan klara av och som långsamt byggs upp. Lycka till, vännen - jag håller tummar och tår för att du lyckas. Om du saknar motivation en dag, skriv till mig! PUSS!

2010-06-13 @ 12:43:08
Postat av: Nickan73a

Du inspirerar mig så mycket, nu även till att springa. Sprang mina första minutrar idag. Wow liksom...kan man tänkas få fortsättningen av löpschemat. Jag siktar på Iform-loppet nästa augusti, vi ses kanske där?

Kram

2010-08-07 @ 18:27:30
URL: http://nickanpysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0