:: Lipcare mix ::

Jag letar alltid efter den perfekta "gladdet" att ha på läpparna; läppglans, lypsyl, läppcerat etc etc. Jag får alltid extremt torra och fnasiga läppar när det börjar bli kallare och det håller i sig långt in på våren. Jag undviker så gott det går cerat och glans som innehåller paraffin, eftersom de bara torkar ut mina läppar ännu mer. Jag har dock inte hittat "the gladd" ännu, som löser mitt läpproblem, så jag söker vidare (så om ni har något kanontips, please tell me :)

När jag var på stan i fredags efter jobbet var jag inne en kort runda på Åhlens och gick då förbi Make Up Store som har en liten minibutik vid ingången. Där hittade jag denna lilla godsak, visst ser det ut som godis?? Expediten lovordade denna "Lipcare mix", så den fick följa med hem.
Bild lånad från www.MakeUpStore.se

Den gröna delen är en peeling med avokadoextrakt som skall avhjälpa fnasiga och torra läppar. Den vita delen är en vårdande inpackning som skall ge mjuka läppar. Den rosa delen är ett läppbalsam som man kan använda som ett glans och som ger fukt till läpparna.

Än så länge känner jag mig nöjd, och halva nöjet är ju att ha denna läckerbit i väskan ;)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Till och med jag som knappt använder smink till vardags skulle njuta av att inneha en sådan läckerhet! Allt sitter i förpackningen och presentationen... åtminstonde när det kommer till sånt här! :)

2008-10-21 @ 18:27:21
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Den ser ljuvlig ut. Har du provat Eight hour cream?

2008-10-21 @ 19:30:56
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: K8an

Vilken mysask! Har samma problem med mina läppar men jag kör på armens huvsalva från apoteket. Nu i Oktober i rosa omslag för att stödja rosabandet. Tycker den är toppen!



Kram

2008-10-21 @ 20:14:13
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Linda!



Jag har inte koll på vad den innehåller men jag kan bara hålla med föregående talare, har du provat Elisabeth Arden eight hour creme? Den är helt outstanding, smörj på vart du än behöver, läpparna, händer o s v.....



Kram från oss!

2008-10-21 @ 20:39:34
Postat av: Fialia

Åååååh, en sån där godisbit vill jag ju också ha!

2008-10-21 @ 20:52:38
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Den ser ju vädligt trevlig ut, kanske kan vara värd att testas (har samma bekymmer som dig, och sjukhusluften gör det inte bättre...) Just nu använder jag apolivas (?) olivläppsyl (i liten burk från apoteket) och den är riktigt bra. Annars är ett tips att borsta läpparna med en mjuk tandborste och sedan smörja in dem med idominsalva/läppsyl över natten (och för all del över dan också).

2008-10-22 @ 11:24:33
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: ANNAANNA

Lush har superbraiga "klet" i små metalldosor. Jag har det som heter någonting med "Honey..." och den både luktar och smakar dessutom lite honung, utan att kännas alls söt och läskig. Detta är första gången jag gillat en sån där lite godisaktig (fel ord egentligen)produkt. Å den funkar faktist å det utan att man ska behöva kleta på stup i kvarten.

Specialcerat inhandlade i Storbritanien innehållandes massor av Kamomill är annars min melodi.

2008-10-27 @ 01:11:24
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0