:: Åska i december ::

Det har varit en mycket märklig morgon vädermässigt. När jag vaknade haglade det ute, och det brukar ju ofta sluta efter ett litet tag men det bara fortsatte och när jag kom till jobbet strax efter åtta haglade det fortfarande. Nu är det snöblandat regn vad jag kan se genom fönstret.

Dessutom har det varit ett kraftigt åsknedslag över Malmö under morgonen. Jag stod på toaletten och hörde hur det började mullra på utsidan, lite senare såg jag också en blixt och hörde ett muller till. Tydligen var det ett väldigt kraftigt åsknedslag, många har pratat om explosion, kometer, ufon och diverse andra konspirationsteorier...men SMHI intygar att det var en kraftig "positivt" laddad blixt som tydligen är lite extra mustig.

http://sydsvenskan.se/skane/article395410/Kraftig-small-over-Akarp-och-Malmo.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0