:: Midsommarafton ::

Midsommar har vi firat med vänner i den blekingska skärgården. Vi har paddlat havskajak i den fina skärgårdsmiljön strax öster om Karlshamn. På kvällen slog vi upp våra tält på Bockön och firade midsommar med massor god mat och grillning.

Jag kände mig inte riktigt vågad nog att dra med mig kamera i kajaken, men en i gänget hade med en liten kamera så förhoppningsvis kan jag visa lite fler bilder så småningom.

Denna tog jag dock med iphonen när solen gick ner strax innan 22-tiden.

 

Att paddla havskajak var en intressant upplevelse! Ganska så jobbigt, vingligt och läskligt emellanåt men också ett fantastiskt sätt att komma nära havet och skärgårdsmiljön på ett lugnt och fint sätt. Jag är och förblir en havsmänniska, men föredrar att ta en motorbåt ut till en ö och ligga och pressa där hela dagen med mumsig matsäck och dopp i havet :) Vår kajaktur är dock ett fint minne och det var kul att prova på.

Ett annat "fint" minne är det enorma blåmärke jag har på mitt ena smalben. Jag kapsejade halvvägs ner i vattnet (heja!!) när jag skulle kliva i kajaken vid första stoppet vi gjorde. Mitt smalben (tillsammans med diverse andra kroppsdelar) gjorde sitt bästa för att återfå balansen och fick sig en ordentlig kyss! Smällar man får räkna med ;)

Naturupplevelse i all ära, det skall dock bli underbart att sova i sin egen säng inatt!!

Kommentarer
Postat av: Anna K

Vad ni är duktiga på att hitta på roliga saker att göra :-) Låter som en underbar midsommarhelg. Kram!

2010-06-27 @ 13:12:50
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: Terese

Hej vännen! Vad skönt att höra att ni hade det bra och tur med vädret! Kram

2010-06-27 @ 17:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0