:: Bokmal ::

Jag är en bokmal av stora mått, men när jag pluggade och därefter jobbade som doktorand försvann läslusten och så höll det i sig under lång tid. Ni som pluggat har säkert haft samma upplevelse, man orkar inte läsa på kvällarna efter att hela dagarna har suttit och läst studielitteratur och/eller vetenskapsartiklar. Jag har på senare år börjat hitta tillbaka till lusten att läsa, dock inte full ut, det blir mest om somrarna och i semestertider som jag slukar böcker.

Jag har högtflygande planer ang. mitt bokläsande i sommar. Jag har sååå många böcker jag vill läsa. I mars skrev jag faktiskt ett inlägg om böcker jag hade på väntelista som jag sedan dess utökat något.

Just nu läser jag:
Att välja glädje av Kay Pollak
Midvinterblod av Mons Kallentoft (ljudbok)

På väntelista:
Solstorm av Åsa Larsson
Golddiggers av Tasmina Perry
Hungerflickan av Hillevi Wahl
Att växa genom möten av Kay Pollak
Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg
Hjärnkoll av Martin Ingvar
Det skall bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf
Ninas resa av Lena Einhorn
Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn
The Historian av Elizabeth Kostova
Blonde av Joyce Carol Oates
Sommardöden av Mons Kallentoft
Höstoffer av Mons Kallentoft
Vårlik av Mons Kallentoft
Skumtimmen av Johan Theorin (ljudbok)
Blodläge av Johan Theorin (ljudbok)
Godis åt folket av Thomas Hedlund och André Persson

Avklarade:
Till skogs av Tana French
1222 över havet av Anne Holt (ljudbok)
Nattfåk av Johan Theorin (ljudbok)
Hypnotisören av Lars Kepler
Fyrvaktaren av Camilla Läckberg

Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Jag har lltid älskat att läsa men de har nu legat på hyllan väldigt länge. Men nu när cdon har rea skickade jag efter lite för jag saknar verkligen mina böcker. Så nu har jag läst 2 böcker på en vecka och har en liten hög kvar som ligger och väntar. De är verkligen härligt att läsa! Kram

2010-07-20 @ 16:38:55
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Är också en bokmal, min bok jag läser just nu är:

lycak nu, Titti Holmer

Precis vad jag behöver...

2010-07-20 @ 19:24:43
URL: http://angel60.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Har du fyrvakten i ditt ägo, får jag låna den i så fall

2010-07-20 @ 22:13:50
Postat av: Elenore

Jag brukar också ha läs-perioder. Men nu har den senaste perioden hållit i sig i flera år :-) Har funderat att skriva mer om vad jag läser i bloggen, kanske ska starta en ny kategori...

Och nej det var farfar som fick mest fisk, han är omöjlig att slå. Men jag kom inte hem tomhänt i alla fall :-)

2010-07-20 @ 22:56:44
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: K8an

Jag spricker snart av nyfikenhet på er frankrikeresa!!!

2010-07-21 @ 10:44:25
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Malin/malwa

"Ninas resa" läste jag för två somrar se'n och gillade skarpt! Så skarpt att jag läste ut den samma dag jag började - och det är inte ofta det händer nuförtiden. :)

http://scrapsofmalwa.blogspot.com/2008/05/recension-ninas-resa-av-lena-einhorn.html

2010-07-21 @ 18:09:46
URL: http://scrapsofmalwa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0