:: Linas matkasse ::

För ett tag sedan fick jag nys om Linas matkasse. Det är en tjänst där man varannan vecka får hem en kasse (eller flera faktiskt) med matvaror för fem middagar för fyra personer. Jag och Sebastian bestämde oss för att prova några gånger. Det kostar 759 kr i normalpris men just nu har de ett (stående?) erbjudande att testa första kassen för 499 kr och därefter 729 kr. Man kan också få rabatt på kassen om man tipsar vänner och bekanta om tjänsten via mail.

Jag gillar tanken på att få hem planerade middagar som dessutom räcker till två luncher för vår del. Visst kan man sköta detta planerade själv och komma lite billigare undan, men med handen på hjärtat så faller det just på planeringen och så står vi där på kvällen och undrar "vad vi skall äta ikväll?". Jag är kanske lite mer förtjust än vad Sebastian är, men å andra sidan är det mest jag som funderar på matplaneringen så för min del är detta guld!

I måndags fick vi första leveransen och i den fanns matvaror för följande middagar:
*Ugnsbakade koljaknyten med fänkål, dill och citron, dressade haricots verts och potatis
*Pasta och vitlöksfrästa grönsaker med mild och kryddig korv
*Grönsakswok med nudlar och tofu
*Ungersk gulasch med crème fraiche-klick och bröd
*Kyckling i dragonsås med ris och äppel- och mangoldsallad



Det man förväntas ha hemma är följande (resten får man alltså levererat): aluminiumfolie, ris, olja, vinäger, smör, soja, tomatpuré, sambal oelek, vetemjöl, salt, svartpeppar, vitpeppar, paprikapulver, buljong.

I tisdags lagade vi fiskrätten. Det är något vi aldrig skulle testat annars, varken jag eller Sebastian är särskilt förtjust i vit fisk och lagar det väldigt sällan själva. Det var jättekul att laga och smakade ok enligt våra smaklökar :) Resten av veckan har varit lite knasig då jag/vi var iväg på annat onsdag till lördag, men ikväll skall vi laga gulaschen och nu i början av veckan lagar vi de andra rätterna.

Måndag: Grönsakswok med nudlar och tofu
Tisdag: Pasta och vitlöksfrästa grönsaker med mild och kryddig korv
Onsdag: Kyckling i dragonsås med ris och äppel- och mangoldsallad

Någon annan som testat?

Kommentarer
Postat av: Linda Andersen

Visst är det ett fantastisk sätt att fixa middagsmaten. SJälva prenumererar vi på Middagsfrid.se ´s mattkassar. Fungerar likadant och är supergott

2009-11-15 @ 11:36:01
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Monica

Det låter bra,men går det att få en matkasse leverarat till Strömstad?Eller är det bara i större städer sådant funkar?

2009-11-15 @ 11:42:52
Postat av: Linnea

Vi fick också vår testkasse i måndags och har lagat tre av rätterna än så länge. Kycklingen var supergod tycker jag :) Och än så länge är vi mycket mer nöjda med Linas matkasse än vi var med Middagsfrid så det blir nog en fortsättning.

2009-11-15 @ 12:19:23
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Jennie/Kalasgott

Kul att laga saker som för en själv är nya! Även om jag inte hade kunnat hålla mig till recepten så är grundidéen grym!

2009-11-17 @ 23:16:57
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Anders

Hittade en kul jämförelse här http://www.comparias.se/matkassar

2010-11-11 @ 14:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0