:: Långsamma böcker ::

Idag fick jag hem tre böcker från Adlibris. Jag beställde dem den 6 juni och fick dem idag, en lång historia med andra ord. Jag beställde dem hem till mina föräldrar eftersom jag trodde de skulle hinna komma när jag var där. Det gjorde de dock inte, så jag bad min mamma eftersända paketet till mig när de väl dök upp. Efter nästan två veckor dök de upp och mamma lämnade in paketet med min adress på Posten, det var den 18 juni.

Måndagen efter hade böckerna inte hunnit komma, istället fick jag ett mail från Adlibris där de tackade för returen av två(!!) av böckerna och bad mig betala för den tredje. Jag fattade inget! Jag mailade dem och sa att min mamma eftersänt böckerna till mig i Malmö, i oöppnat paket, och att något nog måste gått snett. Posten måste gjort någon tabbe och skickat tillbaka böckerna till Adlibris igen. Varför bara två av böckerna var ju en gåta, men sa till dem att antingen har de missat att skicka med den tredje eller så har den försvunnit vid uppackningen. De bad om ursäkt och la en ny beställning på böckerna.

Redan nästa dag kom det en avi på ett paket från Adlibris, det var inte illa pinkat tänkte jag och gick till Posten. När jag väl får paketet i min hand så ser jag att det är paketet som min mamma eftersänt....här började jag klia mig i huvudet. När jag kommer hem och öppnar paketet ligger där två böcker och inte alls de böcker jag har beställt. Fakturan är dessutom ställd till en helt annan person väldigt många mil härifrån, nämligen i Lycksele.

Då började jag få ihop det hela. De har från början förväxlat adresslappar förmodligen, Lycksele-kvinnans beställning skickades först till Strömstad och sedan eftersände mamma det paketet till mig. Mitt paket måste ha fått antingen hennes eller någon annans adressetikett på sig. Men hur bara två böcker kunnat gå i retur har jag inget svar på, förmodligen någon oärlig person som tyckte en bok verkade bra och skickade de två andra i retur...eller något.

Jag packade ihop de två böckerna igen, eftersände (en andra gång) till Lycksele och la i en lapp för att förklara varför böckerna dröjt så länge. Hoppas paketet nådde fram till henne idag.

Här är i alla fall mina tre böcker som jag äntligen fått hem :)


Kommentarer
Postat av: Zarah

Gissar på att ni hade beställt en bok som var samma, och två som inte var det. Därför skickade hon tillbaka de två som hon inte beställt, och tänkte inte mer på det, mer än att det ju var skumt att hon fått fel böcker? ...kanske?

Skumt iaf!

2008-06-30 @ 23:43:13
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilken spännande resa böckerna fick. :O)



Sommarkramen Anna

2008-07-01 @ 09:13:07
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Nina

Herrejisses vilken härva! Skönt att det ordnade sig till sist ändå :)



2008-07-01 @ 09:56:45
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0