:: Hundraåringen... ::

Dags för nästa bok i Storytel, det blev denna efter varma rekommendationer.

 

Jag har hunnit en dryg timme in i boken och vill aldrig att den skall ta slut =) Eftersom jag inte kan nöja mig med att "läsa" en bok åt gången, har jag följande bok på nattduksbordet eller i väskan.

 

 

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den, och jag har hunnit halvvägs. Boken har ett tema som löper vid sidan om huvudhandlingen, om två manliga polisers tyckanden kring en kvinnlig kollegas oduglighet för att hon kommer från en akademiskt värld, är kvinna och attraktiv. Det känns malplacerat, billigt och framförallt oerhört ointressant att fylla ut boken med det. Det tillför inget, mer än att göra mig irriterad. Å andra sidan verkar det vända nu i mitten av boken, kanske kan jag få ägna mig åt historiens kärna, istället för att störa mig.

 

Och nej, jag kan inte släppa en bok jag inte gillar, jag måste läsa den till slutet (undantaget är John Ajvide Lindqvists böcker som jag bara inte klarade av att läsa).


Kommentarer
Postat av: annika

Åh, vad skönt att höra att det finns fler som inte gillar John Ajvides otrevliga böcker! Tyckte Lilla Stjärna var helt skruvad och vidrig! Men, Allan Karlsson däremot, vill man vara med hela tiden!

2010-09-09 @ 19:54:28
URL: http://annika5064.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0