:: Övertygad ::

Nu är jag mer övertygad än någonsin att jag skall ta vaccin mot svininfluensan. Jag har tidigare varit väldigt tveksam eftersom jag tidigare varken haft influensa eller tagit vaccin mot det. Men detta vill jag inte skall drabba mig, de jag älskar eller någon annan omkring mig.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1780508/bob-lindborg-dod-i-svininfluensan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6126052.ab
http://sydsvenskan.se/malmo/article566918/50-arig-Malmobo-dog-i-svininfluensan.html

En fullt frisk man som får svininfluensa och efter några turer fram och tillbaka till vårdcentralen blir hemskickad med råd om att äta alvedon. Till slut fick han äntligen den vård han behövde, men idag dog han pga komplikationer efter influensan. Det är så sorgligt, så fruktansvärt! Ingen vet ju om han kunde ha klarat sig om han fått vård tidigare, men om man med ett stick i armen (ev. känna sig lite kass i några dagar efteråt) kan undvika detta, så känns det som en självklarhet!

Imorgon efter jobbet skall jag och Sebastian vaccinera oss, vi fick vår kallelse i förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Är ett bra beslut. Har själv tagit den för 14 dagar sedan. tillhör riskgruppen pg av arbetet.

Men var lite tveksam länge.

2009-11-15 @ 22:10:38
Postat av: Marie

Ett bra beslut. Mina barn är vaccinerade, jag är vaccinerad (förtur eftersom jag är sjukvårdspersonal)... bara min sambo kvar. Han får tyvärr vänta till vecka 48, då det fortfarande är barn och riskgrupper som vaccineras här och vaccinet är slut just nu...



Jag var aldrig tveksam.

kram

2009-11-15 @ 22:19:47
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: MOnica

Bra beslut.Är personligen inte rädd att få det,men vill inte var orsaken till att andra kan få det om jag skull bli sjuk.Det är ju på så sätt man får bukt med detta.Tror att många har tänkt som du ,men ändrar sig när man läser om fall.

Kram Monica

2009-11-16 @ 15:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0