:: Ett litet reseinlagg ::

Vill bara skicka en liten rapport fran Amerikat och jag vet att minst en person vantar pa en uppdatering har i bloggen ;) Ni far sta ut med text utan de svenska bokstaverna!

Resan hit gick bra, jag fick tiden pa planet att ga genom att titta pa filmer och olika tv-serier. Jag verkade inte bli tagen som terrorist utan slapptes in i landet (trots passfotot), och min sota van Linda stod och vantade pa mig.

Igar och idag (las lordag och sondag) har vi spenderat tiden i och kring staden Milford dar Linda och Pontus bor, norr om New York. Jag har kommit vid ratt tid, for det blommar alla mojliga slags trad har, det ar sa vackert!  Alla hus ar typiskt amerikanska (surprise!) och alla bryr sig om hur man mar (hiii, how are you?).

Idag sondag har jag och Linda varit pa en resort langre norrut i Connecticut och atit brunch. Och det var en brunch som inte gick av for hackor, det fanns allt och lite till. Kallskuret, skaldjur och lax, gronsaker, varm mat, frukostmat och ett helt fantastiskt dessertbord. Pricken over i:et var den flamerade crepen med hallon och vit choklad. Efter brunchen var vi pa en vingard och provsmakade nagra av gardens egenproducerade viner. Eftermiddagen har jag agnat at shopping. Bland annat pa ett stort pysselvaruhus och sedan en stor Mall med massor av affarer....nagra kassar fick folja med hem kan jag saga :) Jag ar iaf ett par coola Converse rikare!

Imorgon ar det dags att aka in till New York och "gora stan", vilket jag aven kommer att gora resten av veckan jag ar har. Pa fyra dagar bor jag kunna tacka in det mest turistiga hoppas jag. Linda har suttit ikvall och skrivit en liten guide till mig med saker jag inte skall missa under morgondagens besok.

Jag far bjuda pa nagra bilder, sen far det bli fler nar jag kommer hem.


Linda och Pontus hus, de hyr andra vaningen.


Ett Milfordskt kvarter med ett av alla vackra vartrad.


Silver Sands, stranden i Milford.


Park i Milford som vi promenerade i.


Min fina van Linda


Ett otroligt vackert trad som blommar for fullt har nu ar Dogwood-tradet som kan blomma med rosa eller vita blommor.

Det var en liten kort uppdatering, kanske hors vi senare i veckan.

Kommentarer
Postat av: Anna K

Så roligt att höra från dig söt! Vilka underbara foton :-)

Kram

2009-05-04 @ 08:18:27
URL: http://www.kassfeldt.se
Postat av: K8an

Såååå underbart allt låter, hoppas dagens? besök i NY blir något att minnas :)



Älskar det sista fotot! UNDERBAR BILD!



Kram

2009-05-04 @ 08:28:30
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: LottaRos

Åh, det låter underbart och det ser underbart ut!

Kram

2009-05-04 @ 08:36:07
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Kul att höra från dig, skall läsa bloggen mera någrant ikväll. Bara skönt att veta du har det bra.

2009-05-04 @ 10:31:06
Postat av: Fialia

Härliga bilder! Skönt att höra att du har det bra! Blogga snart igen! puuu

2009-05-04 @ 12:55:20
URL: http://scrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0