:: Who´s that girl ::

Jag lånar/snor/liftar en presentationsidé från Ann-Louise med bloggen [En bulle ur ugnen]. Jag vill veta vilka alla ni läsare här i min blogg är. För ni är ett litet (stort?) gäng som troget följer mina uppdateringar, himla skoj tycker jag och vill gärna vet lite mer om er :)

Så jag tar delar av presentationen jag själv skrev i Ann-Louises blogg och hoppas sedan att ni följer efter genom att lämna en kort presentation om er själva i kommentarerna.



Jag börjar med en alldeles färsk bild, tagen med min mobilkamera under min promenad runt Pildammsparken igår.

Linda heter jag, vilket ni förmodligen inte missat. Jag är 32 år gammal och gift med Sebastian som jag bor tillsammans med mitt i Malmö i en bostadsrätt med våra två katter Pix och Balthazar eller Piss och Bajsasar som de kallas av min mans systerdotter Leia på dryga två år ;)

Jag jobbar som verksamhetskonsult på ett stort internationellt företag där jag stortrivs och sitter just nu med second line-support, där jag fixar och trixar med ett system som hanterar era elräkningar bland annat =)

Jag tokgillar scrapbooking, fotografering, ett eller två eller fler glas röda vin, fredagskvällar, sushi, salta bad (är ju en salt böna från Strömstad), lösgodis, ljudböcker, Grekland, hallon, turkost, pärlor&diamanter, te, smoothies och mycket mycket mer!

Såå nu är det DIN tur! =)

Kommentarer
Postat av: Linda Andersen

Jag hater också Linda och är en gammal scrappare som hänger på scrappbloggar som numer nästan bara fylls av foton som också är min nya hobby. Hmm praktiskt ;-)



Jag bor i Lund men man och två pojkar, 7 och 10 år gamla, som är mer vilda än tama. Både mannen och barnen då alltså ;-)



Arbetar som förskollärare sedan 12 år tillbaka men funderar fortfarande på vad jag skall bli när jag blir stor.



Jag har oftast en stor systemkamera framför näsan och fotar allt. Har scrappingideérna i huvudet men inte riktigt tiden och lugnet att få ner dem på papper i nuläget. Saknar det.

2009-03-15 @ 11:20:21
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Elenore

Jag är en dalkulla på 26 år som efter alldeles för många år i en Stockholmsförort hamnat på Sveriges framsida, närmare bestämt i Grebbestad. Fint på sommaren men på vintern längtar jag ofta hem till Dalarna.



Jag jobbar som kontorist på en liten kemfabrik och har precis fått reda på att jag får fast anställning när mitt vikariat går ut i maj :-)



Spenderar alldeles för mycket tid framför datorn, gillar att fota även om det inte blivit så mycket på sista tiden. Har ett helt rum fullt med pysselgrejer som jag hoppas komma igång med att använda snart. På sommaren gillar jag att pyssla i trädgården och i växthuset, ska faktiskt så dom första fröerna idag.

2009-03-15 @ 13:08:58
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Ingelöf (Ninne)

Jag heter Ingelöf och är en pysslare.. :-)

Bor i Stockholm med sambo och katt. Jobbar som Service Delivery manager på ett IT-bolag i Kista. På blogsidan är det mat som gäller, har startat en matblog som är mitt lilla projekt! :-)

2009-03-15 @ 13:41:55
URL: http://matbloggen-chili.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Ellinor heter jag, bor med sambo och dammråttor i en lägenhet i Umeå. Jobbar som läkare på det stora (nåja) universitetssjukhuset i staden och kallar arbetsklädrna för "sjukhuspyjamasen".



På fritiden pysslar jag förstås, lite av en allpysslare får man nog kalla mig, scrappar, kortpysslar, fotar, gör smycken och stickar när andan faller på. Dessutom har sambon och jag en kolonilott där vi pysslar på sommartid (men just nu ligger snön halvmeterdjup fortfarande).



Spelar flöjt i en orkester och piano här hemma (mina föräldrar som betalt för att lära mig spela piano tycker kanske att det omvända hade varit bättre ;)

2009-03-15 @ 14:11:26
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Henrietta heter jag och jag bor i Karlskrona med sambo och 4 katter. Jag pysslar både med papper och i tyg. Jag föder även upp ragdoll katter.

Jag jobbar som ledsagare i 25 % och resten av tiden är jag arbetslös.

JAg gillar att surfa runt och titta på andras bloggar och hitta inspiration!

2009-03-15 @ 14:35:34
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Mia

Mia från Torsås som ligger mellan Kalmar och Karlskrona. Årgång -71. Lever och bor tillsammans med make (varit tillsammans i 22 år och gifta i 15) och våra tre barn på 17, 15 och 12 år. Jobbar 75% som förskollärare och driver även webshopen Scrappakalja. Jag gillar scrapbooking (vad i hela friden gjorde jag innan jag skaffade denna hobby?!), resor (gärna Grekland och Kroatien), läsa, fota, lägger mååånga timmar framför datorn också.

2009-03-15 @ 17:08:11
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Karin

Jag heter Karin, årgång -67 ursprungligen 08a men bor sedan 2002 i Värmland med min man och våra tre barn (17, 10 och 7 år) Jobbar som förskollärare sedan 15 år tillbaka och har ganska nyss börjat scrappa (ett morfarsalbum som ropade på att bli gjort) kort har jag nog alltid gjort fast inte så här "avancerat"och nu är jag helt fast... Sitter alldeles för mycket framför datorn men kan inte låta bli för man blir ju såå inspirerad! När jag inte papperspysslar så gillar jag att läsa, påta i trädgården och naturligtvis umgås med familjen

2009-03-15 @ 19:25:22
Postat av: Linnea

Jag är en av dem som brukar smyga omkring på din blogg utan att lämna så mycket spår efter mig...



Linnea heter jag och är en 22-årig nordvästskåning som numera bor i ett kollektiv i Malmö med tre grabbar. En av dem är min pojkvän som ska bli min man till hösten.



Jag jobbar på ScrapAddicted lite då och då men annars är jag för tillfället arbetslös. Så just nu har jag mycket tid till mina intressen; scrapbooking, fotografering och sport.



2009-03-15 @ 19:40:11
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Anna (lysmask)

Jag heter Anna och är 33 år ung. Bor i mumindalen med make och två katter i ett hus på landet. I maj får vi tillökning så i skrivande stund är jag rätt rund om magen. Har papperspysslat en hel del men nu är jag mer inne på "mjukt handarbete" såsom att sticka, knyppla, spinna garn, sy osv osv.



Jobbar som supportingenjör på stort internationellt företag sedan många år tillbaka. Ska bli riktigt skönt att vara hemma och sköta bebis ett år!

2009-03-15 @ 20:01:43
URL: http://singsby.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag är Sara, född 1975 i Kristianstad men nu boende i Malmö med mellanlandning i Ronneby (94-99) och Trelleborg (99-04).

Gift med Stoffe, mamma till Gordon och matte till katterna Sigge och Sally.



Är för tillfället anställd på ett mindre arkitektföretag där jag sköter ekonomi och allmänna kontorssysslor. Där är jag kvar till siste maj när jag tyvärr måste sluta pga arbetsbrist. Söker febrilt och hoppas på ett nytt jobb så fort som möjligt.



Scrapbooking är en av mina stooora intressen. Jag gillar också att laga mat, sy och handarbeta. Har nyligen flyttat till radhus med tillhörande trädgård och väntar nu på att våren ska komma ordentligt så jag kan få jord under naglarna. Har ingen förkunskap, så det ska bli kul att lära sig.

2009-03-15 @ 20:41:07
URL: http://sara.dahlblom.com
Postat av: hannak

Hanna heter jag. 24 år. Bor med min man i Dokkas, en liten by utanför Gällivare. Jag är mammaledig från mina lärarstudier. Har en flicka på 2 år och en pojke på 5 veckor.



Scrapbooking och stickning är mina två stora intressen som jag försöker få en liten ledig stund över för. Bakning tycker både jag och dottern är skoj. Hon gillar även att klistra klistermärken så ibland lyckas vi pyssla en stund tillsammans.

2009-03-15 @ 21:01:55
Postat av: Karin

Karin heter jag. Nyligen passerat 50. Bor på en gård utanför Trelleborg. Min man är lantbrukare. Vi har två utflugna barn som båda bor i Lund. Här i huset har vi en hund och en katt.

Jag arbetar som enhetschef på Barn- och ungdomshabiliteringen. Är från början sjukgymnast.

Älskar att pyssla med scrapbooking, blommor, fotograferar det mesta och gillar att resa.

2009-03-15 @ 21:29:42
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Lotta heter jag, har precis fyllt 34 år. Bor i Trelleborg tillsammans med min man Aleks och vår son Anton och två katter. Om ca 6 veckor hoppas vi på att få träffa vårt nästa lilla underverk.



Jobbar i vanliga fall som förskollärare men är just nu sjukskriven för foglossningar.





Älskar att pyssla, blir mest scrapbooking men tar även frammina pärlor i bland och knåpar ihop något halsband. Tycker även om att fotografera men vem gör inte det när man hller på med scrapbooking.

2009-03-16 @ 07:23:03
URL: http://grodyngel.blogg.se/
Postat av: linaliten

Ja, Lina heter jag och jag har ganska nyligen lyckats bli 28 år gammal. Bor med min sambo utanför Östersund, just nu hemma hos mina föräldrar under tiden vi bygger vårt hus. Längtar massor tills lilla knytet i min mage tittar ut & tills vi byggt klart huset och kan flytta in. :) Är socionom, men för närvarande sjukskriven och arbetstränar på en förskola.

Pysslar gärna med lite allt möjligt, men oftast med papperspyssel. Tycker om att laga mat och försöker lära mig baka matbröd.

2009-03-16 @ 08:18:03
URL: http://linaliten.blogg.se/
Postat av: Tettiz

Hej gumman!



Jag tror inte att jag behöver presentera mig närmre, eller hur? Kanske för de andra läsarnas skull då?



Jeanette - 36 år gammal - gift med David, mamma till Kajsa, drygt 1 år, extramamma till Malinda, 10 år. Scrappar och altrar, men kortmakeri är nog ändå mitt "huvudnummer". Är med i designteam för både Brunkullan och Cards of Maria och hänger på flera forum, bl.a. pyssel.net, Brunkullan, Kort i fokus och Scrappiz.



När min mammaledighet är slut (i sommar) så ska jag återgå till att arbeta som gymnasielärare i svenska och engelska på en skola i min hemort, Åkersberga.



kram kram

2009-03-16 @ 12:13:00
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag heter Åsa, bor i Östersund 31 år. Skapar kort, smycken & tovar i ull.

Tycker om film & att läsa, hänga på forum & surfa i största allmänhet :-)

2009-03-16 @ 17:12:03
URL: http://spacegirl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jenny här! Från en liten ort i vackra Södermanland, gift med en norrlänning och stolt kattägare. Är 33 år fyllda och studerar just nu till läkarsekreterare. Är mångpysslare och idérik på många sätt....



Tjing från mig!

2009-03-17 @ 23:19:02
Postat av: monica

Monica heter jag, årgång -72. Tillsammans med sambon har jag två barn födda -93 och -95, en tjej och en kille. Två katter huserar även här i huset, en Maine Coon-flicka och en kastrerad huskattshane.



Jobbar heltid som förskollärare för tillfället med barn 1-3 år och det trivs jag kanon med!



På fritiden scrappar jag så mycket jag orkar och hinner, läser mycket och ofta och försöker hitta tid att umgås med familjen.



Sen i somras är jag även med i Stämpelgårdens designteam!

2009-03-19 @ 21:20:10
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0