:: Kriminell? ::

Idag efter jobbet var jag på passexpeditionen här i Malmö för att ansöka om nytt pass, eftersom jag bytte efternamn när vi gifte oss. Numera tar man fotot direkt när man ansöker, och det var en avancerad apparat jag ställdes framför. När jag fotades ställdes apparaten in efter min längd automatiskt, jag fick sätta mina pekfingrar på varsin röd platta för att föreviga mina fingeravtryck och så fick jag skriva min namnteckning på en vit lapp som tydligen lästes av av maskinen. Hi-tech så det visslar om det.

Jag ansträngde mig verkligen för att försöka se normal ut när jag fotades, för jag har sett att andras passfoton ser helt förfärliga ut. Sebastian ser t.ex ut som en grov brottsling *skrattar* Men när jag fick se mitt foto såg jag lika kriminell ut jag med. Jag får scanna av fotot i nästa vecka när jag får passet i handen och visa er.

Det är skönt att jag äntligen fått gjort detta, för det börjar bli hög tid att ansöka om visa inför New York-resan, det närmar sig...bara 1 ½ månad kvar!!


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Får man inte godkänna bilden när den tagits? Det kan ju bli hur fel som helst! :)

2009-03-17 @ 08:36:14
URL: http://skum.nu
Postat av: Zarah

Ja, de där maskinerna är lustiga! Jag fick SUPERLJUSA ögon så jag ser aningens psykopatisk ut...

2009-03-17 @ 09:40:58
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Linda Andersen

Usch jag. Egentligen är det märkligt att man kommer över gränserna överhuvudtaget, med tanke på hur de flesta ser ut på sina passfoton. Terrorister och massmördare kanske ser jättegulliga ut. Så stoppar de alla som ser bra ut på sina kort ;-)

2009-03-17 @ 11:15:23
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Du, de där maskinerna är inte att leka med! Tror att de innehåller nån sorts bildredigeringsprogram så att man börjar se ut som en massmördare oavsett, liksom. Min bild är så illa att jag aldrig i min fot skulle lägga ut den offentligt i bloggen. Drog en suck av lättnad att ingen var intresserad av mitt pass sist jag var ut & reste

2009-03-19 @ 21:54:45
URL: http://pysseloprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0