:: Snyft... ::

Jag har sett det absolut sista avsnittet av Cityakuten ikväll. Världens absolut bästa tv-serie någonsin!! Från klockan 20 till 22:40 har jag gråtit många tårar, hälften för allt känslosamt de visade i förprogrammet och i det sista avsnittet och hälften för alla minnen jag har. Det känns som jag vuxit upp med serien.

Måndagkvällar mellan klockan 21-22 var heliga. 1995 när serien började visas i Sverige gick jag i andra året på gymnaiset och jag var frälst från första avsnittet. Hela mitt aupair-år i Luxembourg 96-97 tittade jag, varenda måndag. Jag till och med lyssnade på ett avsnitt, jag fick inte in någon bild på tv:n dock ljudet ;) Jag tittade genom universitetet i Linköping, mina korridorspolare visste att det var dödstraff om de störde mig i ett Cityakuten-avsnitt. Sebastian fick också erfara vad det innebar att störa mig mitt i ett avsnitt hehe

Tyvärr tappade jag bort tittande nu på senare år, och har missat stora delar av de sista säsongerna, jag kan faktiskt inte riktigt förklara varför. Men det skall råda bot på nu...jag skall börja om och titta på hela Cityakuten från början, säsong 1 och avsnitt 1 =) Jag har femton underbara säsonger framför mig!

Detta är gänget som serien började med; Dr. Benton, Dr.Ross, Dr. Greene, Dr. Lewis  och min favorit Dr. Carter.

Bild lånad härifrån.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååhh :) Precis som du satt jag och småsnyftade igår. Precis som du har jag följt serien i 15 år! Jag minns alla gånger jag hade varit på ridning kom hem och satte mig på golvet lagom tills cityakuten började. Duscha gjorde jag efteråt :) Har också haft dödsstraff regel på de som stör mig :D Det är en underbar serie.... Visst borde det finnas en box med alla säsonger att köpa?

2009-06-16 @ 13:19:58
URL: http://makaon.blogspot.com
Postat av: Cilla

Visst är det trist!! Det enda program som jag följt den senaste tiden...

2009-06-16 @ 20:19:24
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: MissMian

Men du...jag har hela tiden tyckt att det är något bekant med dig..vad läste du i Linköping?

Satt också och grät i måndags.. Älskar serien!!!

2009-06-18 @ 23:08:24
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Jag såg det slaviskt första 10 åren men har precis som du tappat bort serien. Men sista avsnitet såg jag allt :o))

2009-06-19 @ 08:57:17
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0