:: Julklappsjakt ::

Helgen har försvunnit förbi i rekordfart, men jag har fått mycket gjort! Nästan alla julklapparna är köpta och inslagna i prickigt omslagspapper och julkorten är nästan klara.

Idag var jag en sväng förbi Triangeln och möttes av detta gnistrande träd och ett luciatåg som stod och sjöng vid sidan av. Blödig som jag är fällde jag såklart en tår. Vet inte vad det är med mig och luciatåg/nybakade studenter som skriker ut sin glädje/annat glädjespridande....de triggar mina tårkanaler ;) (får väl bekänna att jag råkade snubbla in på dansbandskampen igår kväll i väntan på Robins, och minsann hoppade kanalerna till när ett av banden tjöt ut sin glädje över en finalplats. Det ligger nog lök i tårkanalerna, det måste vara förklaringen =)

 

Jag har dessutom som en följd av min julklappsjakt blivit tvungen att fylla på min önskelista. Det är inte bra för plånboken att springa affär in och affär ut, man ser så mycket man själv vill ha! Så min önskelista för nästa jul är redan klar haha (fast risken är väl att jag redan hunnit köpa det mesta då ;)

 

Ikväll har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra, nämligen tillagat dillkött. Det tillhör inte direkt min favorit bland maträtter, men eftersom det ingick i Linas matkasse så fick jag ju ge det en chans. Kan väl inte direkt påstå att det kvalade upp som favorit den här gången heller. Nu är det bara lunchlådan imorgon som skall ätas upp, sen kan jag lägga det till handlingarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0