:: Vandring ::

I helgen var jag och Sebastian ute på äventyr. Vi bestämde oss för att vandra på Skåneleden. Det blev en runda mellan Dalby och Torna-Hällestad, en slinga på 17 km. Jag fick låna en ryggsäck och liggunderlag av en god vän till Sebastian. Vi startade i utkanten av Dalby där vi parkerade bilen. Här har vi precis hängt på oss ryggsäckarna och skall ge oss av.



En bit in på slingan, vi har fått vår första ko-upplevelse. Många fler skulle det bli!


Lite överallt fanns det björnbär, de riktigt svarta var sååå goda och söta! En lärdom här var att inte sätta mig ner på huk med en 15 kilos-ryggsäck. Man är ordentligt baktung och faller bakåt ;)




När vi vandrat knappt en mil hittade vi ett  fält med vacker utsikt över Revingehed, där vi satte upp vårt tält. När vi kommit i ordning värmde vi ravioli i Triangakök och lyxade till det med ett avsnitt av Eureka i Sebastians Ipod =)

Tiiidigt på söndagsmorgonen vaknade Sebastian av att det lät på utsidan, något grymtande och rörde sig. Sebastian gjorde lite ljud med sovsäcken och hörde att något dunsade iväg. Det visade sig när han öppnade tältet, att vi satt upp det i en hage full med jakar. Ja men visst, jakar liksom =) Sebastian väckte mig, för tack vare jakarna så slapp vi gå miste om en helt FANTASTISK soluppgång. Fälten nedanför oss var insvepta i dimmor och nästan exakt kl 6 så bröt solen över horisonten. Så vackert!!







Jag vågade inte gå alltför nära jakarna, jag fotade dem på avstånd. Och japp, jag är säker på att det var jakar. Highland Cattle ser ut så här, "våra" jakar såg precis ut som de här (scrolla ner lite). De kallas tydligen "grymtoxar", vilket vi förstår...de lät lite som grisar ;) Highland cattles såg vi dock när vi vandrade under lördagen.


Klockan är 6 på morgonen och vi kryper in i tältet för att sova lite till :) Det var lite läskigt, jag trodde ju jakarna skulle ramma tältet. Men tydligen är de snälla djur som mest går och betar.


När vi vaknade till senare under morgonen åt vi frukost, packade ihop och gick resten av vår slinga. Idag är jag riktigt mör i benen, lårmusklerna har blivit för korta för mina ben känns det som hehe Jag är så glad att vi gjorde detta, ett härligt minne vi har tillsammans och det var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde. Vem vet, vi vandra kanske snart igen...jag är ju sugen på att se Norrland :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilket vackert foto med dimmorna!! Låter som att ni hade det riktigt mysigt :)

2009-08-24 @ 23:49:13
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: K8an

Ohh vad härligt det låter! Jag o Niklas har faktiskt snackat om att dra ut en helg men det har aldrig blivit av, nu jäklar så ;)



Kram

2009-08-25 @ 07:23:42
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Wow!

2009-08-25 @ 09:04:45
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Ingelöf

Vilka härliga bilder du tagit!

Norrland kan jag verkligen rekommendera, jag har vandrat i Jämtlandsfjällen bland Sylarna och runtomkring. Jättevackert! :-)

2009-08-25 @ 11:04:45
URL: http://matbloggen-chili.blogspot.com
Postat av: Marie

Vilka underbara bilder!!! Ser ut som ni hade det underbart! :)

2009-08-25 @ 14:11:25
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Ingrid

Det ser helt underbart ut,. Bara det att solen brukar ju gå ner i havet! för oss västkustbor. Inte utan att jag skule vara sugen på en sådan vandring.

2009-08-25 @ 17:36:59
Postat av: Terese

Vilka fantastiskt fina bilder! Men det skulle nog krävas massor av muta för att få mig att sova i ett tält! :) Kram

2009-08-25 @ 18:50:55
Postat av: Linda Andersen

Ser helt underbart ut. Så vackert skåne är egntligen, omman tar sig tid att titta.



Eureka, har det börjat gå igen eller var det ett gammalt avsnitt ni tittade på?

2009-08-25 @ 20:03:43
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: fnyz/Hanna

vad br att du sa till om det där med allergin, tror att han blivit stucken nån gång tidigare sådär ett stick i foten å liknande men ska kolla med honom

2009-08-26 @ 08:44:34
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Med sådär stora "kompisar" nära tältet skulle jag antagligen sovit ganska dåligt, men söta är de!! (Ja, har lite koskräck och jag är också rädd för hönor..)

2009-08-26 @ 11:47:37
URL: http://singsby.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilken härlig upplevelse det verkar ha varit! Fast jag skulle vara skitnervös där bland "kossorna"! =)



Kram!

2009-08-26 @ 20:05:00
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0