:: Ljuvlig dag! ::

Idag har det varit en alldeles fantastiskt ljuvlig dag, på många sätt! Vädret har varit helt outstanding, strålande solsken, varma solstrålar och blååå himmel.

Dagen började med att vi träffades några tjejer i Lund för ett fotosafari. Vi möttes upp vid Domkyrkan, där vi ägnade en lång stund åt att fota varandra och omgivningen. Efter en stund fortsatte vi vidare upp till de vackra kvarteren vid Kulturen för mer fotografering. Vi avslutades med en lunch på Espresso House. Jag kommer visa foton från detta så småningom, skall bara pilla lite med dem i Photoshop. Tack för en rolig stund alla ni som var med! :)

När jag kom hem bestämde jag och Sebastian oss för att ge oss ut på en lång promenad i det vackra vädret. Vi gick genom Slottsparken, ner till Ribban där vi köpte varsin glass (årets första glass!) och sedan vidare ner till Bo01. Vi fortsatte genom Västra Hamnen förbi båda våra arbetsplatser och hamnade till slut mitt inne i stan. Jag som idag insett att det nu är vår på riktigt, slank in på H&M tio minuter innan de stängde och hittade en snygg vårjacka. Vi avslutade sedan vår härliga promenad på V.E.S.P.A där vi åt varsin anti pasto och sedan Panna Cotta med hallon till efterrätt. Sedan bar det av hemåt. Det blev en lååång promenad, Sebastians stegräknare visade på dryga 14 000 steg när vi steg in genom dörren. Härligt!

Några bilder bjuder jag på såklart!

Dessa änder återkommer VARJE år (ja, vi tror att det är samma par i alla fall) till samma gräsplätt som ligger en bit från där vi bor. När de är på plats, då är våren här. De har tidigare haft sällskap av en vitkindad gås, men h*n har inte synts till i år.


Årets första glass!


Symbol för Malmö?


Två äldre män som fiskar i solen vid inloppet till Malmös kanaler. Jag kunde inte låta bli att göra den här bilden svartvit :)


Vi sitter och väntar på vår mat på V.E.S.P.A.


Mmmmmmm!


Ikväll har vi tittat på film och bara mysigt av en skön lördagskväll. Tack för en härlig dag älskling!

Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis på födelsedagen!

Massor av kramar från storasyster med familj

2009-04-05 @ 00:44:58
Postat av: Anna K

Vilken härlig dag :-)

Kram och grattis på din dag

2009-04-05 @ 10:27:26
URL: http://www.kassfeldt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0