:: Det stora äpplet ::

Det känns som det var igår jag skrev det här inlägget, det är helt galet vad tiden går snabbt! På fredag är det dags, då sätter jag mig på planet mot New York!! Passet och inresetillstånd är fixat, internationellt körkort likaså. Biljetter och försäkringspapper utskrivna. Så nu börjar jag känna mig redo, bara packning och växla pengar som fattas :)



Jag skall hälsa på mina fina vänner Linda och Pontus och deras dotter Olivia. De har bott i USA sedan 2006 och skall flytta hem nu till hösten så det är hög tid att jag hälsar på dem. Det skall bli så kul att träffa dem igen!!

Det finns sååå otroligt mycket att uppleva, se och göra i New York att jag antagligen skulle behöva tre år minst för att hinna med allt. Men det måste ju finnas en hel del av mina läsare som varit där och kan tipsa mig och tre saker jag för allt i världen inte skall missa. Ställen jag måste se/besöka, restauranger jag måste äta på, butiker jag måste shoppa i osv.... Så sätt igång, spamma mig med kommentarer =)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Alla "turistfällor" givetvis; Frihetsgudinnan, Empire state building, Central Park, 5th Avenue, Grand central station, Broadway m.m.



Men en promenad att rekommendera är att ta sig mellan de 3 olika distrikten på södra Manhattan; Financial disctrict med Wallstreet och Ground Zero, sedan South street Seaport med lite europeisk hamnkänsla och slutligen en promenad upp till det myllrande Chinatown. Då upplever ni tre helt olika världar inom loppet av en timme! (eller två om ni vill ta det lugnt och titta runt) En mycket fascinerande promenad som jag rekommenderar varmt.

2009-04-27 @ 09:48:33
Postat av: K8an

Jag önskar dig en super trevlig resa med massor av skoj, upptäckter och härlig shopping :)



Kram

2009-04-27 @ 15:36:01
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Cilla

Soho och The Village gillade jag skarpt! Myllret kvällstid vid Times Square, South Street Seaport dagtid och goda bagels, men skippa pretzels... Ojoj, listan kan göras lång. Jag är så avis på dig!

Kramen

2009-04-27 @ 18:50:18
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Else

Oj, vad tiden går fort, redan på fredag! Wow! Några tips har jag inte, för jag har aldrig varit där, men eftersom dina vänner bott där i 3 år kan jag bara gissa att de nog har programmet fullt när du kommer. ;)) Hoppas du får en riktigt bra resa och ser fram emot rapporteringen i bloggen när du kommer hem...

2009-04-28 @ 16:54:40
Postat av: Christina

Trevlig resa! och trevlig scrapshopping - du hittar säkert nåt kul ställe som säljer scrapsaker.



Jag kan rekommendera Staten Island-färjan. Då kommer man ut för en billig peng och får hela Manhattan-vyn framför sig. Trevlig båttur! Sen är dom där Hop and stop-bussarna rätt bra för trötta fötter, förarna är mycket underhållande och väldigt bra guider.



Ha det bra! Är inte alls avis, nej då, inte alls.....suck.. ;o)

2009-04-29 @ 08:29:12
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Maria

Åh vad härligt att åka till NYC!

Jag kan varmt rekommendera en båttur med Grey Line(tror de hette så). De har flera turer varav den ena går runt hela Manhattan. Man får bl.a. se Frihetsgudinnan på nära håll.



Hyra cykel i Central Park. Eller varför inte roddbåt. Jättemysigt och väldigt turistigt:)



Gå upp tidigt en morgon och promenera i stan, häftigt att se staden vakna!

Åh, vad jag längtar tillbaka när jag tänker på det:)



Hoppas du får en jättetrevlig resa!

2009-04-29 @ 12:18:35
Postat av: Fialia

Den nya headern rockar ju!!

2009-04-29 @ 13:16:41
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Mia

Tyvärr har jag inte varit där och så tips på sevärdheter har jag inga. =) Jag önskar dig dock en underbar resa! Ser fram emot härliga resefoton sedan.



Kram!

2009-04-29 @ 13:56:50
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: K8an

Sååå härlig ny header :) Jag gjorde mig en ny härom dagen jag med :)

2009-04-29 @ 14:22:46
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Millan

Maria har riktigt många härliga tips här:

http://www.saltpeppar.se/blog/?cat=58



Jag hoppas att du får det riktigt härligt, fast det är jag ganska övertygad om att du kommer att få. Det är en fantastisk stad. På utsidan ser allt litet ut, men minsta lilla dörr leder in till enorma shoppingcenter :)

2009-04-29 @ 21:38:08
URL: http://www.millan.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0