:: Utmanad ::

Vivieka på Humlebacken har utmanat mig. Här kommer reglerna:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.


* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.


* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.


* Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


Sååå, till lite fakta om mig!

1. Jag tycker inte om kaffe, har aldrig lyckats "lära" mig att dricka det, och tro mig jag har försökt ;) Däremot tycker jag kaffe luktar gott och sådana karamellar man köper på färjor i små plåtburkar med kaffesmak, de är mumsiga.


2. Är inte särskilt förtjust i fisk, äter i princip bara rökt/gravad lax och sill vid jul/påsk/midsommar och ibland riktigt fint tillagad fisk på restaurang. Vi lagar aldrig fisk hemma (jo fiskpinnar ibland). Grytor eller gratänger med fisk kan funka också. Och uppvuxen på västkusten (Strömstad) som man är, så får jag OFTA kommentarer om det; "du som kommer från Strömstad". Skaldjur däremot, det ÄLSKAR jag!


3. Trodde som "ung" att jag skulle få spendera livet som okysst, trodde på fullaste allvar att jag aldrig skulle få en pojkvän när jag var i tonåren...blyg som bara den. Men ack så fel jag hade, nu kan jag ju till och med kalla mig fru =)


4. Jag har bott ett år i Luxemburg och jobbat som aupair. Det var där jag blev "vuxen". Jag hade en hemsk hemlängtan första halvåret och var på väg att åka hem, men beslutade mig efter massor av funderade att stanna kvar och tog då mitt livs första "vuxna" beslut.


5. Jag hade stora planer på att bli stridspilot i min tonår, skickade efter ansökningspapper och allt. Det föll dock på att jag var tvungen att göra lumpen...


6. Jag är ganska orädd av mig, men har nu på senare år upptäckt att jag får en panikkänsla av att gå i trappor eller ramper som man kan "se igenom", t.ex gallertrappor.


7. Har lovat mig själv att jag innan jag dör skall ha lärt mig prata italienska, det vackraste språket som finns!


Jag utmanar:


AnnaK

Sara/sjd


Zarah/Zarischka


Jeanette/Tettiz


Mia/Joggemia

Jane

Keath/K8an


Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Kul att du nappade,

ha det

kram

Vivi

2008-10-27 @ 21:49:52
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj, en utmaning! Sånt gillar jag! Antar! =)



Kram!

2008-10-31 @ 12:46:33
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Caroline

Hej svejs!



Jag tog mig friheten och svarade på din utmaning fast jag inte blev utmanad :-)



Happy Halloween!



2008-10-31 @ 17:48:54
URL: http://mintankeverkstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0