:: Tack ::

Tack för alla tips och kommentarer till mitt förra inlägg :)

En Elizabeth Arden Eight Hour Cream finns självklart i mitt badsrumsskåp =) Den är helt outstanding för läpparna tycker jag. Nackdelen är att den är så kladdig och inte luktar hallon direkt, så jag använder mest den på natten när jag är som mest torr. På dagen vill jag ha ett lättare cerat som ger lite glans också, Lipcare mix känner jag mig väldigt nöjd med än så länge.

Apropå bra krämer, någon som kan rekommendera en RIKTIGT bra handkräm som inte är kladdig, som går in snabbt i huden och ger silkeslena händer (jag har provat Satin Hands från Mary Kay och var inte imponerad). Har nämligen samma problem med händerna som med läpparna, snustorra under vinterhalvåret.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet inte hur du tål AloeVera men jag har provat en bra kräm från Forever Living (säljs som Tupperware) som heter Propolis. Den går in i huden snabbt och den mjukar upp.



De har även ett läppcerat, som inte är ett cerat i den meningen (bara förpackningen) de kallar den för lipbalm, som är superbra. Jag använder alltid det på vintern när mina läppar blir nariga. Är du intresserad kan jag ge dig ett namn du kan ta kontakt med.



Jag skiftar mellan aloeverabalmen och Apotekets Oliva, som jag tycker är jättebra.

2008-10-22 @ 11:31:11
URL: http://sara.dahlblom.com
Postat av: Ellinor

Dax handcreme (också från apoteket) tycker den är toppen!

2008-10-22 @ 14:10:57
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Anna

Clarins har en alldeles fantastisk handcreme som gör torra händer mjuka, och så doftar den gott också! :-)



"Hand and nail treatment cream" tror jag den heter om jag inte minns helt fel...

2008-10-22 @ 14:56:24
URL: http://singsby.blogspot.com
Postat av: Sara

Linda här kommer ytterligare tips från "en torris". Det som funkar absolut bäst för mig på händerna... Är faktiskt Scholls fotkräm!!! Ta först och tvätta med deras peelingkräm och sen smörjer du in dig med krämen. Det är ju fukt i peelingkrämen oxå. Jag menar fot som hand, har man torra partier så spelar det ju inte så stor roll vad de är till för ; )



Kramisar!

2008-10-22 @ 18:06:35
Postat av: Karin

ACOs skyddande handsalva är outstanding. Lite kladdig i början men går in snabbt om man inte tar för mycket(jag brukar dessutom börja med att smörja ovansidan av händerna så blir det inte så kladdigt i handflatan)



/Karin

2008-10-22 @ 19:59:02
Postat av: Else

Har du aldrig funderat på att skita i alla krämer och förlägga din vintervistelse på varmare ort? ;))

2008-10-22 @ 20:17:08
Postat av: Cilla

Trinds handkräm som säljs i div. parfymerier är kanonbra. Lite i dyraste laget, men riktigt bra.

Lycka till med inköpen.

2008-10-22 @ 20:46:59
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Cissi & Noah

Jag kör Locobase. Den går verkligen inte in snabbt i huden, men den håller desto längre:)

2008-10-22 @ 22:01:21
URL: http://www.emholt.se/blogg
Postat av: Tina

Elizabeth Arden handcreme är ljuvlig!

2008-10-23 @ 00:38:38
Postat av: Evelina

I princip alla apotekskrämer innehåller paraffin och skit, så strunta i dem. Jag använder BodyButter (just nu Cocoa) från Bodyshop, den funkar kanon, och det är ju bra pris också! Brukar även dränka in händerna i angelique-olja från Decléor. Den är egentligen till för ansiktet, men jag tycker att den är bättre än min speciella handolja från OPI. Om man därefter förseglar oljan med en kräm (tex body butter) så har man grymt skydd på natten. Sen har Yves Rocher faktiskt (!) en bra handkräm som heter "10 oils- Riche creme -blabla nånting". Liten och behändig att ha i handväskan! Gillar även Elizabeth-handkrämen som Tina tipsat om ovan.



Fast oftast tar jag bara överflödet från nattkrämen (decléor såklart) och smörjer in händerna med det. Decléor rockar!!

2008-10-23 @ 11:29:08
URL: http://wih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0