:: På besök i Strömstad ::

Jag är hemma i Strömstad i helgen, och hälsar på familjen. Jag kom hit igår kväll, och blev givetvis bjuden på räkor. Inget besök i Strömstad är komplett utan färska räkor =)

Idag har vi haft en fullspäckad dag, och det har varit fantastiskt väder med sommarvärme. Mina syskonbarn Signe, Alva och Gustav är också här, eftersom deras mamma och pappa är på bröllop i Stockholm över helgen. Gustav ramlade på lekplatsen idag och slog upp ett jack i hakan, så det fick bli en tur till sjukhuset för att sy två stygn. Han var så duktig och tyckte inte alls det gjorde ont, som plåster på såren fick han två klistermärken som han vårdat ömt hela dagen. Efter en pannkakslunch så gick vi en promenad och hälsade på fåren som nyligen fått lamm, och efter promenaden hälsade jag på en barndomskompis som bor i området.

Kameran har gått varm hela dagen, här kommer en massa bilder från vår härliga vårdag.

Först en bild till Fia på din födelsedag ;) Grattis söt!
image572
image573
Plommonträdet i snart full blom.
image574
Mina föräldrars hus.
image575
Coola katten Elvis (som haft blodöra och därför har ett lite knasigt vänsteröra).
image576
Han tyckte min kamerarem var himla kul, och försökte få tag på den under tiden jag fotade.
image577
image578
Jag och Alva steker pannkakor till lunch, medan mamma, Signe och Gustav är på sjukhuset och får hakan omplåstrad.
image579
Gustav är glad trots missödet på lekplatsen.
image580
Signe
image581
Moster med sina gullungar.
image582
Finns det något mer vårigt än vitsippor?
image583
image584
Små söta ulliga lamm, man smälter av deras gälla bräkande. Så söta :)
image586
image587
image588

Imorgon tar jag bussen hem igen, och jag är sååå scrapsugen så jag lär nog hamna i min scraphöran direkt när jag kommer hem =)

Kommentarer
Postat av: Fialia

Ser ut som en hääärlig dag! Tack för blommorna. :)

2008-05-03 @ 23:08:22
URL: http://scrappa.blogg.se
Postat av: Nina

Åh! SÅ LJUVLIGA bilder! Ni ser så söta och rara och glada ut och det hela verkar så försommaridylliskt så jag blir alldeles rörd och börjar sakna Sverige och längta efter min familj.. *tårögd och sentimental*

2008-05-03 @ 23:45:14
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0