:: Jag kände mig utmanad... ::

...av Lilija =)

För 5 år sedan... var jag 26 år gammal, singel, bodde i Linköping och jobbade som doktorand inom medicinsk informatik. Jag var i en ganska så förvirrad period i livet och mådde berg-och-dal-bana. Under hela våren pratade jag mycket på ICQ med en kompis-kompis, en trevlig prick vid namn Sebastian. Tre veckor senare, den 6 juni blev vi ett par =)
För 3 år sedan... var jag sambo med Sebastian i Malmö, arbetslös men fyllde min tid med att läsa upp till naturbehörighet på Komvux med kurserna biologi, fysik, kemi och danska. Just denna dagen hade jag prov i biologi.
För 1 år sedan... var denna dagen en fredag och jag jobbade som vanligt på WM-data (som nu heter Logica), och såg fram emot helgen. Jag fick en överraskning från en söt vän. Efter helgen var det planerat för en kick-off på jobbet i Arild i nordvästra Skåne.
För 3 månader sedan... var jag ansiktsbehandling, en julklapp från Sebastian.
Igår... hade vi grillkväll på Ribban med goda vänner.
Imorgon... är det jobbdag igen, på eftermiddagen kommer det en snubbe och lagar det stenskott vi fick på vindrutan på bilen i förra veckan. Ibland känns det gott att man betalar bilförsäkring.
Om ett år... har jag varit gift med Sebastian i nästan 8 månader.
Och jag utmanar... de som ännu inte gjort denna utmaning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0