:: Alster från ScrapEventet! ::

Det har varit en underbar helg, med sol och över 25 grader varmt! Igår var det tvättid, som jag varvade genom att sitta och sola på balkongen med en bra bok. Igår kväll var vi hemma hos vänner och grillade med ett stort gäng. Idag har jag börjat göra våra inbjudningskort till bröllopet :) De blir nog klara i veckan och är sedan redo att skickas ut!

Igår ägnade jag också en del av dagen åt att färdigställa de layouter och projekt vi fick göra på Scrapeventet för drygt en månad sedan. Ni som var med lär känna igen er och ni som inte var med känner säkert igen projekten ifrån andra bloggar, men det är kul att visa upp ändå tycker jag =)

Första kursen vi gick hölls av Bazzill. I den fick vi klä om ett album och göra tre albumblad. Här är själva albumet.


Nästa kurs höll Jenny Sandberg i, med produkter från Karen Foster, Easer och Hamblys. Jenny hade designat stämplar som hon släppt tillsammans med Easer, superfina stämplar!! Vi gjorde en layout och ett kort på denna kurs.


Kort med overlay som kortbas.




Tredje kursen innebar att göra en layout med mestadels QuicKutz-produkter. Marie Larsson från ScrapHouse höll i denna och hade gjort en jättefin layout som vi skulle lifta.


Sista kursen för första dagen var Makin Memories. Vi fick härliga våriga papper från MM, kollektionen "Spring Fever" och fyra layout-uppslag att scrappa efter. Jag gjorde tre av dessa.






På kvällen hade de ordnat ett stort scrap-party med en massa utlottningar. Jag vann två block med papper från Color Conspiracy :)

På söndagen var det den andra och sista kursdagen. Vi inledde med en kurs där vi skulle göra en canvas-tavla. Den har jag visat tidigare, men här kommer den igen. Jag blev jättenöjd med denna, älskar ju turkost :)


Nästa kurs höll Theresa Lundström i. Vi fick produkter från Basic Grey och gjorde en minibyrå som Theresa designat. När jag gjorde klart denna hemma satte jag på en massa små retroblommor på fram- och baksida, det blev en läcker 3D-effekt.








Sista kursen höll Marie Jansson. Hon har designat en svensk linje med papper som heter Maja Design. Vi gjorde två layouter med den ena kollektionen papper.




Jag är så glad att jag anmälde mig och var med på ScrapEventet! Jag hade en fantastisk helg, och lärde mig en massa nytt och fick framför allt en massa inspiration. Det var kul att prova på att göra layouter och projekt som jag normalt inte gör. Jag hoppas jag kommer kunna vara med nästa år igen!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ooooj vad mycket fint! :D

2008-06-01 @ 22:48:22
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: K8an

Wow vilka fantastiska saker du gjort!

2008-06-02 @ 10:59:23
URL: http://imingarderob.blogg.se/
Postat av: Terese

Aaw, fick jag vara med...? Gullig du är.



Kram!

2008-06-02 @ 21:04:05
Postat av: Aase/ängel60

Vilka underara alster du gjort, jätte fina allihop. Den med dina vänner blev fin....

Kram Aase

2008-06-03 @ 20:24:36
URL: http://angel60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0