:: Som jag väntat! ::

Min kamera är hemma igen!!



Det är en lång historia detta. Det började med att knapparna bak, på vänster sida började bli tröga att trycka ner, som om de fastnade i kanterna. Jag lämnade in kameran i november till FotoVideo där jag köpte den i april förra året. De tog emot den, lämnade vidare kameran till en Canon-verkstad och ringde mig en dryg halv månad senare och sa att den var reparerad. Det stod endast "reparation av kontakter" på serviceordern när jag hämtade kameran.

Frid och fröjd? Nej, redan efter några dagar började knapparna krångla igen. Då var det dags för jul och nyår så jag var inte intresserad av att lämna ifrån mig kameran. Jag ringde ner till FotoVideo och meddelade att problemet kvarstod men att jag ville avvakta lite med att lämna in den. Det var helt ok fick jag försäkrat för mig.

Det dröjde av olika anledningar till slutet av mars innan jag lämnade in den på FotoVideo, den 31 mars. Jag förklarade återigen att den varit på reparation i december men att problemet återkom direkt när jag fick tillbaka den. Sedan dröjde det ett bra tag och jag hörde inte ifrån dem, så jag ringde och efterlyste min kamera. Killen jag pratade med skulle ringa tillbaka, vilket han aldrig gjorde. Till slut gick jag och Sebastian ner i butiken för att fråga dem direkt. Då blev det lite fart på dem, vi pratade med självaste chefen som tyckte det var under all kritik att de gått 1½ månad och de inte hade hört av sig. Han lovade att undersöka det och återkomma. Efter några dagar ringde de och meddelade att de pratat med serviceverkstaden och att det låg ett kostnadsförslag på 700 kr för reparation. What?? Jo, för de hade hittat ett "sockerbaserat ämne på knapparna".

Öhh, ok? Jag har inte haft den i närheten av socker så att det skulle kunna hamna på kameran. Dessutom absurt att det i så fall skulle hamna på alla knapperna på den vänstra sidan? Det stora tyckte jag ändå var att de inte hittade detta vid den första reparationen. Nä nä sa jag, det tänker jag inte betala. Det är ett problem som de inte lyckades fixa första gången och då skall inte jag behöva lida för det. Jodå, tyvärr skulle jag få betala detta sa killen jag pratade med. Jag bad då att få återkomma. Jag ringde Sebastian och vi åkte direkt ner till butiken och bad att få prata med chefen som vi pratade med förra gången. Vi gick igenom det hela en gång till, förklarade varför vi inte ansåg att vi skulle betala detta, eftersom de vid första reparationen misslyckades att åtgärda problemet och att det inte är något jag skall behöva stå för. Han höll med om att detta hade blivit högst olyckligt och att det var oacceptabelt att det tagit så lång tid. Men faktum var ju att Canon inte lagar utan att någon betalar...till slut sa han att det viktigaste för dem är nöjda och återkommande kunder och att det tagit allt för lång tid detta, så de skulle ta kostnaden och jag skulle få tillbaka en fungerande kamera. Nu, 1½ vecka senare har jag den hemma igen.

Så det blev ett stort HURRA för FotoVideo som valde att vara kundserviceinriktade och värderade oss som kunder högre än att slippa ta kostnaden. Jag kommer definitivt återvända till dem!

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Härligt! Lycka till med fotandet! Ps. Är det en bra kamera? Har funderat på den.

2008-06-02 @ 22:40:02
URL: http://miljonresan.blogg.se/
Postat av: K8an

Vad skönt att det löste sig på bästa sätt. Otroligt vad det kan klydda till sig, men det var inte mer än rätt att ni slapp betala!



2008-06-03 @ 11:12:28
URL: http://imingarderob.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0