:: Lär känna mig bättre. ::

Jag hittade ett gäng frågor hos Petra/Morgonsol, som kanske lär någon något  nytt om mig.

1. Hur gammal är du om fem år?
36 år.


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina arbetskollegor.


3. Hur lång är du?
163 cm.


4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Vantage Point.


5. Vem ringde du senast?
En kund på jobbet.


6. Vem ringde dig senast?
Min syster.


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Tack!


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms.


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.


10. När såg du senast din mamma?
I mitten av juni.


11. Vilken ögonfärg har du?
Gröngråblå.


12. När vaknade du i dag?
06:45 när klockan ringde.


13. Vilken är din favoritjulsång?
"När det lider mot jul".


14. Vilken är din favoritplats?
Hemma.


15. Vilken plats föredrar du minst?
På något kallt och ruggigt ställe långt hemifrån.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Med hus och familj någonstans i Skåne.


17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Inget


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Minns inte, men jag skrattar åt stort och smått varje dag.


19. Hur stor är din säng?
180 cm bred.


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.


21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan kläder.


22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två, och snor oftast en av Sebastians också.


23. Hur många landskap har du bott i?
Tre: Bohuslän, Östergötland och Skåne.


24. Vilka städer har du bott i?
Strömstad, Linköping, Luxemburg och Malmö.


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i mina Crocs.


26. Är du social?
Både ja och nej. Gillar en mix av självvald ensamhet och sociala tillfällen.


27. Vilken är din favoritglass?
Nogger.


28. Vilken är din favoritefterrätt?
Cheesecakeglass med varm hallonssås.


29. Tycker du om kinamat?
Jodå, det går an.


30. Tycker du om kaffe?
Nej!


31. Vad dricker du till frukost?
Te.


32. Sover du på någon särskild sida?
Nej, det varierar.


33. Kan du spela poker?
Nej.


34. Tycker du om att mysa/kela?
Japp!


35. Är du en beroendemänniska?
Öhm..är inte alla det? Jag är beroende av närhet, ömhet och kärlek för att må bra. Jag kräver sömn och mat för att leva. Så visst är jag en beroendemänniska. Jag är dock inte beroende av något som innebär fara för mig.


36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
En kompis till Sebastian fyller år på samma dag som jag.


37. Vill du ha barn?
Ja det vill jag.


38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och teoretiskt sett kan jag tyska.


39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, två gånger.


40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet självklart!


41. Vad spenderar du helst pengar på?
För tillfället upplevelser och scrapprylar.


42. Äger du dyrbara smycken?
Jag äger smycken som är dyrbara för mig.


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Jag har flera: Cityakuten, Desperate Housewives, Grey´s Anatomy, CSi, Criminal Minds.


44. Kan du rulla med tungan?
Ja


45. Vem är den roligaste människan du känner?
Svår fråga...rolig som i vad? Sebastian roar mig, mina kompisar roar mig.


46. Sover du med gosedjur?
Om man kan räkna katterna till gosedjur, så ja.

47. Vad har du för ringsignal?
Gwen Stefani - Sweet Escape


48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ett par pytte-skor.


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En mapp på mitt skrivbord.


50. Flirtar du mycket?
Med min sambo ja.


51. Kan du byta olja på bilen?
Har bara fyllt på, men inte bytt helt och hållet.


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.


53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jag läser "Flyga Drake" av Khaled Hosseini för tillfället, innan dess "Vingklippt ängel" av Berny Pålsson.


54. Läser du någon dagstidning?
Sydsvenskan på nätet.


55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.


56. Dansar du i bilen?
Öh, nej.


57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3.


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
m. 6168661 IV (jobbgrejer).


59. När var du i kyrkan senast?
På min systerdotter Rebeccas konfirmation tror jag, i augusti 2007.


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min klassföreståndare Ninni.


61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Några dagar på Öland när jag var yngre, tillsammans med min äldsta syster, hennes man och son.


Kommentarer
Postat av: Terése

Dansa i bilen!? Hur gör man då?

2008-07-10 @ 18:10:47
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: k8an

Wiee lyckades svara på utmanings frågorna, tog dock ett tag..



Nu tänkte jag lära känna dig lite bättre :)



2008-07-10 @ 18:48:22
URL: http://imingarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0