:: Träningsdags ::

Idag har jag varit på Träningsvärket med min goda vän Terese. Jag hade bokat tid för en gratis timme med instruktör som visar runt på gymmet och visar hur man använder träningsredskapen samt sätter ihop ett nybörjarprogram.

Tillsammans med en annan tjej visade instruktören sju olika maskiner för att gå igenom rygg, bröst, mage, ben och rumpa. Plus konditionsmaskiner som ellips, cykel, löpband och roddmaskin. Vi avslutade med några stretchövningar också.

Jag har börjat med att köpa ett månadskort för att känna på och har målet ställt på att träna en gång i veckan, och jag har en suverän peppning och ett bra stöd i fina Terese :)

Jag har tränat förut i omgångar. Tränade på Friskis & Svettis i tonåren och var även aktiv i föreningen, under studietiden i Linköping tränade jag aerobics i LSIF (Linköpings studenters idrottsförening) och även på gym i Linköpings simhall. Så det finns i mig, det gäller bara att locka och pocka =)

Kommentarer
Postat av: Terése

Så roligt att du ska börja träna, det blir som en drog till slut! Säger jag som har haft uppehåll ett halvår... ;) Roligt namn förresten på gymmet! :)
Lycka till med träningen!

2008-01-23 @ 20:18:24
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Terese

Jag ska locka och pocka så mycket jag kan!
Kram!

2008-01-24 @ 15:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0