:: Middag och bio i Lund ::

Igår kväll åkte vi in till Lund och åt middag på Restaurang Time med våra kompisar Jimmy, Anna, Jimmy och Annika. Jag och Sebastian delade på en nachoskorg till förrätt och till huvudrätt beställde vi varsin oxfilé med klyftpotatis och tzatziki. Ett glas rött till detta såklart.

image295
Längst in sitter Anna och Jimmy, sedan Sebastian, jag och ytterst Annika och Jimmy.

Vi gick sedan på bio och såg National Treasure med Nicolas Cage i huvudrollen. En riktigt kass film :/ En skattjakt där allt bara klaffar hela tiden, vad de än tar sig för (bryta sig in i Buckingham Palace, Vita Huset eller kidnappning av presidenten och "the bad guy" dör såklart). Men bortsett från det så var det en trevlig kväll med god mat och sällskap :)

Istället har jag några andra filmer på min "vill se"-lista som går på bio just nu: Försoning, Guldkompassen och Förtrollad (MmmmmcDreamy) . Sen vill jag tipsa om I am Legend, en riktigt bra men läskig film.

Idag har vi bara varit inomhus, det blåser storm på ute och har regnat i stort sett hela dagen. Ett tag blåste det så hårt att regnet blåste iväg åt sidan, såg jättelustigt ut. På förmiddagen blixtrade det följt av en åskknall, knasväder för att vara i slutet av januari. Sebastian skulle egentligen varit iväg och fiskat i Ystad idag, men ställde in pga busvädret, vilket han är ganska glad över nu.

Det blir en fortsatt hemmakväll, vi skall laga något gott att äta och titta på film. Myskväll!

Kommentarer
Postat av: Karin SN

Det ser gott ut! tänk, en restaurang som jag har missat :-) Var ligger den?

Jag ska nog på bio ikväll jag. Har presentkort som går ut snart och det blir nog fjärillen i glaskupan eller försoning. Mer bio till folket!

2008-01-26 @ 20:09:30
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0