:: Kollat husbygge i Hässleholm idag ::

Mina goda vänner Matilda och Fredrik håller på att bygga hus utanför Hässleholm. De är snart klara, och hoppas på att flytta in i slutet av februari eller början av mars. Eftersom jag och Sebastian börjat fundera utanför vår lägenhets fyra väggar och är lite sugna på att bygga eget, så passade vi på att åka till deras hus och titta, samt få en lite råd och tips.

Vi fick en massa bra råd och tips, och så lärde vi oss några bra ord att känna till; kåttling/kortling, kveg, underslag och frontespis samt att Göran och Peter är bra namn i byggsammanhang ;)

Jag missade att ta bilder på huset, tokigt! Men jag tog några inne i köket då vi satt och fikade, bland annat på sötaste Alva och mamma Matilda.

image284

Sötaste Alva!
image285

Vi fastnade på bild tillsammans jag och Alva, konstigt =)
image286

Kolla in Alvas busiga blick som hon slänger iväg mot Sebastian :)
image287

STORT tack Matilda och Fredrik för att vi fick komma och titta på ert fina hus! Tänk om vi kunde få bo i närheten av varandra :)

Lite senare på kvällen, när jag och Sebastian stod och vek tvätt, lät det som att katterna bråkade. Vi vände oss om och där stod Pix ensam på golvet och höll på med sin svans samtidigt som han skrek till. Vi såg då att han fastnat med ena klon i sin svans, hur sjutton lyckades han med det?? Vi räddade honom från den något dråpliga situationen och klippte sedan klorna på honom =)

Kommentarer
Postat av: GunillaG

Å vilken liten sötnos (men det kanske skulle skrivas i Sjöjungfruns blogg istället?)!! Fint fångat av fotografen i alla fall. Snygga alster på sistone, också! *liftvarning*

2008-01-20 @ 22:18:43
URL: http://pysseloprat.blogspot.com
Postat av: Zarah

Vilka många sötnosar! :D

Klappa Pix fint från mig! Kram

2008-01-20 @ 22:56:32
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Karin SN

Vilka goa tjejer, allihop! Och så stor Alva har blivit! Livet är ett härligt mirakel. Och det där med svansen, hm, katter är komiskt knasiga, de tillför humor och TS Eliotts beskrivningar är inte tokiga (författaren vars texter är grunden till Cats). Lyssna på de texterna, de är hur kul som helst!

2008-01-21 @ 10:17:27
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: katta

Jättefina kort jag leta efter scrapping och hamna hos dej

2008-01-21 @ 14:24:35
URL: http://www.metrobloggen,se/kaan
Postat av: Camilla E

Fast där finns nog andra hus/tomter i Hässleholm om ni vill bo i närheten!! ;-)

Jag bor ju också där, så scrapsällskap hade du ju fått...

2008-01-21 @ 22:26:04
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0