:: Bröllopsmässa! ::

Idag har jag och Terese varit på bröllopsmässa i Malmö. Smak av Bröllop hette mässan och hölls i Slagthuset. Vi var där när de öppnade kl 11 idag, efter en tröööög cykeltur eftersom mina växlar frusit fast i treans växel....isch!

Mässan innehöll en mängd olika montrar med florister, reseföretag, bröllopsklänningar, herrkläder, fotografer, hudvård, trycksaker, musik, ringar och smycken osv osv. Den mest tveksama montern tyckte vi båda var Akademiklinikens :( Inget ont om plastikirurgi, det har jag inget emot...men budskapet "göra sig fin till sitt bröllop med hjälp av kniven"...känns osmakligt.

Kl 12 var det dags för en modevisning, med många fantasifulla frisyrer och buketter a la catwalk-style. Många var lite väl twistade för min smak, men karlarna var snygga ;)

image324

image325

Vad sägs om en klänning översållad med blommor? Neee, tror inte det.
image326

En JÄTTEstor bukett?
image327

image328

Denna bukett är mer i min smak, liten och kompakt.
image329

Jag kommer dock ha gerberor i min bukett, min favoritblomma. Jag träffade Jeanette som äger och driver Blomsterkompaniet, och som skall göra min brudbukett och övriga bröllopsblommor. Jätteskoj :)

Mässan gav faktiskt mig en hel del, trots att många sagt att den inte skulle vara så bra. Jag fick många idéer och tips, bland annat om klänning och herrkläder, resor och vigselringar. Bland annat har jag hittat en guldsmed som vi kommer gå till och "konsultera" för min vigselring; David J Butler. Jag pratade en stund med dem och det kändes väldigt bra. De är väldigt kundfokuserade, man designar tillsammans med dem och får följa med under hela tillverkningen. Dessutom anger man själv vilken prisklass man vill ligga i och så utgår de från den. Himla bra =) Min vigselring kommer vara smal och gnistrande, mer än så får ni inte veta ;)

I var och varannan monter hade de tävlingar, man kunde vinna presentkort på resor, en "rent a chef", en övernattning på herrgård osv. Den stora tävlingen var att vinna hela sitt bröllop med presentkort och erbjudanden från de som ställde ut på mässan. För att få chans att vinna skulle man rösta på finaste dukningen bland sex bord och motivera sitt val. Vi får väl se om vi lyckades forumulera oss väl.

Terese filar på sin motivering =)
image331

Terese och jag var ganska överens om, när vi gick ut från mässan, att det är viktigt att inte fastna i detaljerna. Det blir lätt överväldigande med allt som visas, berättas, propsas på och man är mer förvirrad än säker på vad man vill ha. Det viktigaste är faktiskt att man gifter sig och jäkligt roligt under tiden (samt en fiiiiin ring hehe).

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej gumman! Tack för en mysig dag med dig. Och vilket otroligt vackert foto på mig!? Du kanske ska vara MIN fotograf? ;)
Kram

2008-02-03 @ 20:19:25
Postat av: anna

hej
jag heter anna är mamma till en av thjejerna som gick visningarna. jag undrar om du har fler bilder på tjejerna?
anna

2008-02-06 @ 13:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0